Η Hyundai θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην πορεία της προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας το Ioniq 2 -το καινούργιο και πιο προσιτό μοντέλο της ηλεκτρικής γκάμας των Ioniq.
Πρόκειται για ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV που έχει εξελιχθεί με γνώμονα τις ευρωπαϊκές ανάγκες. Η αυτονομία του θα είναι κοντά στα 400 χιλιόμετρα και η τιμή εκκίνησής του γύρω στις 30.000 ευρώ. Η πρεμιέρα του ως πρωτότυπο θα γίνει στην έκθεση του Μονάχου (IAA 2025), ενώ η έκδοση παραγωγής θα φτάσει στις αντιπροσωπείες στις αρχές του 2026.
Το Ioniq 2 θα τοποθετηθεί κάτω από το μελλοντικό Ioniq 3, έχοντας τη θέση του εισαγωγικού ηλεκτρικού της Hyundai και πολλά κοινά με το Kia EV2. Ήδη καμουφλαρισμένα πρωτότυπα δοκιμάζονται εντατικά σε δημόσιους δρόμους, αποκαλύπτοντας ορισμένα βασικά στοιχεία της σχεδίασης.
Σε αντίθεση λοιπόν με το πιο τετραγωνισμένο EV2, το Ioniq 2 υιοθετεί μια πιο «καθαρή» και αεροδυναμική γραμμή, με πιο χαμηλό εμπρός μέρος, πιο ομαλή γραμμή οροφή και πίσω πόρτα με έντονη κλίση. Τα χαρακτηριστικά pixel φώτα LED, που έχουν πλέον καθιερωθεί ως σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας, θα δίνουν φυσικά το παρόν και εδώ.
Η πλατφόρμα E-GMP, στην οποία θα βασίζεται το Ioniq 2, θα χρησιμοποιεί ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400V, που υπόσχεται γρήγορη φόρτιση, αν και όχι στα επίπεδα των πιο μεγάλων και πιο ακριβών μοντέλων της γκάμας. Αν και η Hyundai δεν έχει αποκαλύψει ακόμη λεπτομέρειες για την μπαταρία, ο στόχος είναι η αυτονομία να αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα, τιμή που θα το φέρει σε ευθεία αντιπαράθεση με τα Renault 4, Volkswagen ID.2 και Skoda Epiq.
Ιδιαίτερη σημασία έχει και η τεχνολογική του διάσταση, καθώς το Ioniq 2 θα είναι το πρώτο Hyundai που θα εξοπλίζεται με το νέο λογισμικό Pleos. Πρόκειται για μια cloud-based πλατφόρμα που θα ενσωματώνει λειτουργίες συνδεσιμότητας, απομακρυσμένου ελέγχου και αναβαθμίσεων over-the-air, δίνοντας τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να βελτιώνεται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού και μετά την αγορά.
Το Ioniq 2 είναι πιθανό να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Hyundai στην Τουρκία, κάτι που μειώσει το κόστος του και θα εξασφαλίσει μικρότερους χρόνους παράδοσης για την ευρωπαϊκή αγορά. Ταυτόχρονα η τιμή του των περίπου 30.000 ευρώ, αναμένεται να προσελκύσει ένα πιο ευρύ κοινό που αναζητά προσιτή πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς να θυσιάζει τεχνολογία, ποιότητα και πρακτικότητα.
