Σύνδεση

Featured

Το νέο Honda Civic Type R είναι δύναμη

Το νέο Civic Type R σε αυτή του τη γενιά δεν παρουσιάστηκε προς το τέλος του κύκλου ζωής του στάνταρ μοντέλου, αλλά στην αρχή. Το καινούργιο Civic Type R δεν κάνει καμία μα καμία προσπάθεια να κρύψει τον προσανατολισμό του και τον προορισμό του. Το Civic Type R έχει 320 άλογα και είναι το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο στο Nürburgring.

Αν αναζητούσε κανείς μια πολύ γρήγορη περιγραφή του νέου Honda Civic Type R δεν θα χρειαζόταν να διαβάσει κάτι περισσότερο από τα παραπάνω. Όμως για να έχει κανείς μια ολοκληρωμένη εικόνα από ένα αυτοκίνητο που είναι σπορ σημαντικό ρόλο παίζει και η αίσθηση. Η άμεση επαφή μαζί του, είτε σε δημόσιο δρόμο είτε σε μια πίστα σαν και αυτή των Μεγάρων, όπου και το οδηγήσαμε.

Το νέο Honda Civic Type R λοιπόν, όπως προαναφέραμε, δεν κρύβει, από όποια γωνία και αν τον κοιτάξεις, τον πολεμικό του χαρακτήρα και το στόχο του, που είναι οι επιδόσεις και η όσο το δυνατόν πιο απόλυτη συμπεριφορά. ΟΚ, για αρκετούς είναι υπερβολικό, αλλά αφενός δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικό, πιο διακριτικό και αφετέρου, τα πάντα έχουν τη σημασία τους και το ρόλο τους. Από τη μεγάλη πίσω αεροτομή, που αυξάνει στις μεγάλες ταχύτητες την αρνητική άντωση, μέχρι π.χ. τις τρεις απολήξεις της εξάτμισης (η μεσαία ελέγχει τον ήχο του κινητήρα) την εισαγωγή αέρα στο (αλουμινένιο) καπό, που βελτιώνει την ψύξη του τετρακύλινδρου turbo των 2.000 κυβικών.

Ο οποίος αποδίδει 320 ολόκληρα άλογα, συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ισχυρών δίλιτρων συνόλων που κυκλοφορούν, επιζητά την πίεση και τις ψηλές στροφές αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι υποτονικός χαμηλά. Αντιθέτως. Αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι, επιταχύνει το 5θυρο αμάξωμα σαν ηλεκτρικός (0-100 σε 5,7 δεύτερα), ανεβάζει ταχύτατα στροφές και μέσα στην πίστα δεν έδειχνε σε καμία περίπτωση εκτός ρυθμού.

Είτε τον πιέζεις ψηλά, είτε τον λειτουργείς πιο χαλαρά ο τετρακύλινδρος turbo δηλώνει παντού και πάντα «παρών», ενώ ταυτόχρονα σου δημιουργεί την αίσθηση ότι είναι άθραυστος. Όσο σκληρά (ή άγαρμπα) και να του φερθείς, κάτι που ισχύει και για το κιβώτιο των 6 σχέσεων με την πολύ σωστή κλιμάκωση, το γρήγορο όσο και ακριβή επιλογέα, αλλά και το σύστημα συγχρονισμού του με τις στροφές του κινητήρα.

Με όλα αυτά το Type R είναι φυσικό να είναι γρήγορο. Πολύ γρήγορο (τελική ταχύτητα 272 χλμ./ ώρα), κάτι που σου δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς και την πιο μικρή ευθεία για να πιάσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα, ενώ εξίσου εντυπωσιακός με τον τρόπο που επιταχύνει είναι και ο τρόπος που επιβραδύνει. Ειδικά αν καθυστερήσεις προκειμένου να εκμεταλλευτείς και τα τελευταία μέτρα πριν τη στροφή.

Όπου μπαίνει απόλυτα ζυγισμένο και σταθερό, χωρίς αντιδράσεις που θα προβληματίσουν ή θα φοβίσουν. Εδώ το πολύ πιο στιβαρό πλαίσιο (+37% στη στρεπτική ακαμψία, +45% στη στατική κάμψη), η αύξηση του μεταξονίου στα σχεδόν 2,70 μέτρα αλλά και η παρουσία του ιδιαίτερα γρήγορου ελικοειδούς, μπλοκέ διαφορικού αποτυπώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς το Type R δείχνει και είναι πέρα από πιο σταθερό -και στις μεγάλες ταχύτητες- και πιο ουδέτερο. Και πιο εύκολο, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μειονέκτημα ή αλλοίωση του hard core χαρακτήρα του.

Ειδικά από τη στιγμή που κανείς και τίποτα δεν σου «απαγορεύει» να το χρησιμοποιείς καθημερινά. Από το σπίτι στο γραφείο, για μια εκδρομή -είναι βέβαιο πως θα μπεις στην πρίζα και θα πας πιο γρήγορα σε σχέση με κάποιο άλλο αυτοκίνητο- ή για τα ψώνια. Και τους χώρους διαθέτει για όλα αυτά, και τα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης, διασύνδεσης και εξυπηρέτησης και το επίπεδο άνεσής του από την ανάρτηση δεν είναι (πολύ) κουραστικό. Ταυτόχρονα υπάρχει για αυτό το σκοπό και το πρόγραμμα Comfort, που προσαρμόζει ανάλογα την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού. Η στάνταρ επιλογή του συστήματος είναι η Sport, ενώ υπάρχει και το +R, που προορίζεται για χρήση στην πίστα.

Εκεί όπου το νέο Honda Civic Typer R δείχνει να είναι στο στοιχείο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο hot hatch αυτών των δυνατοτήτων και αυτού του βεληνεκούς. Εκεί όπου χαίρεσαι να το οδηγείς και προσπαθείς να προσεγγίσεις τα όρια του, που σαφώς είναι πολύ ανώτερα από αυτά του μέσου οδηγού.

Όσο για την τιμή του ξεκινά από τις 49.740 ευρώ για την εισαγωγική έκδοσή του, ενώ η πιο πλούσια GT κοστίζει επιπλέον 3.910 ευρώ, φτάνοντας τις 53.650.

Γιάννης Σκουφής

HONDA CIVIC TYPE R (2018)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.557×1.877×1.434 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.699 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 420- 1.209 λίτρα
Βάρος: 1.380 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 320 PS/ 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 2.500- 4.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 5,7”, 272 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη): 7,7 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 176 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 431 €
Τιμή: από 49.740 €

φωτογραφίες: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3949″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. antalaktica

    25/01/2018 στις 07:09

    Είναι πάρα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, και πραγματικά όπως αναφέρεται στο άρθρο είναι ΠΟΛΕΜΙΚΟ αυτοκίνητο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured