Η Fiat χρησιμοποιεί εκ νέου ένα από τα πιο εμβληματικά της ονόματα, δίνοντάς του νέο ρόλο και διαστάσεις. Το νέο Grande Panda είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 20.800 ευρώ για τις υβριδικές και από 25.800 ευρώ για τις ηλεκτρικές εκδόσεις.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Smart Car του ομίλου Stellantis -την ίδια που χρησιμοποιεί και το νέο Citroën C3- το Grande Panda υιοθετεί μια σχεδίαση με ξεκάθαρες αναφορές στο αρχέτυπο Panda της δεκαετίας του ’80. Με τετραγωνισμένες γραμμές, προβολείς και πίσω φώτα με pixel και σε σχήμα κύβου και έντονο προφίλ που παραπέμπει σε SUV πόλης.
Στο τελευταίο συμβάλλει και η απόστασή του των 18 εκατοστών από το έδαφος, ενώ το μήκος είναι οριακά κάτω από τα 4,0 μέτρα, για την ακρίβεια είναι 3,999 μέτρα.
Το εσωτερικό διατηρεί μια μίνιμαλ αλλά λειτουργική προσέγγιση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, ενώ από τη βασική έκδοση εξοπλίζεται με όλα τα απαραίτητα για άνεση και ασφάλεια. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 412 λίτρα στις υβριδικές εκδόσεις και τα 361 λίτρα στις ηλεκτρικές, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας.
Η υβριδική εκδοχή κινείται από το γνωστό τρικύλινδρο turbo των 1.200 κυβικών, που συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (ο ηλεκτροκινητήρας είναι των 28 ίππων) και αποδίδει συνδυαστικά 110 ίππους. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DDCT), εξασφαλίζοντας κατανάλωση από 5,0 έως 5,1 λίτρα/100 χλμ. και χαμηλές εκπομπές CO₂. Αντίστοιχα, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση εξοπλίζεται με μπαταρία 44,0 kWh, ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και υπόσχεται αυτονομία έως 320 χλμ. με κατανάλωση 16,8 kWh/100 χλμ.
Οι τιμές των εκδόσεων του νέου Grande Panda στην Ελλάδα έχουν ως εξής: για τις υβριδικές εκδόσεις, η βασική Pop ξεκινά από τις 20.800 ευρώ και μεταξύ άλλων διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,0 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θύρα USB, connected services, κλιματισμό, αυτόματα φώτα, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος, τιμόνι με ρύθμιση σε ύψος και απόσταση, καθώς και δύο βάσεις Isofix στα πίσω καθίσματα.
Η Icon κοστίζει από 22.400 ευρώ (ή 21.800 ευρώ με προσφορά) και επιπλέον έχει οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment με ασύρματο mirroring για το smartphone, ηχοσύστημα με έξι ηχεία, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εμπρός και πίσω φώτα full LED, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες.
Στην κορυφαία La Prima των 24.400 ευρώ (ή 23.800 ευρώ με προσφορά) προστίθενται ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Diamond Cut, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, αυτόματους καθαριστήρες και ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη. Επιπλέον οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι, ενώ περιλαμβάνονται επιπλέον κλειστός αποθηκευτικός χώρος στο επάνω μέρος του ταμπλό, μπάρες οροφής και ειδική επένδυση από υλικό με ίνες bamboo στο ταμπλό.
Στην ηλεκτρική γκάμα, η έκδοση RED πωλείται 26.300 ευρώ ή 25.800 ευρώ με έκπτωση, ενώ η κορυφαία La Prima αγγίζει τις 28.600 ευρώ ή 28.100 ευρώ αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η έκδοση RED προκύπτει από τη συνεργασία της Fiat και του οργανισμού (RED), με κοινωνικό προσανατολισμό, ενώ η La Prima περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου, διχρωμία αμαξώματος, φώτα LED και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS).
Ενδιαφέρον είναι πως το ηλεκτρικό Grande Panda διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό ένα ιδιαίτερα πρακτικό σπιράλ καλώδιο φόρτισης που μαζεύεται μόνο του σε ειδική θήκη στη μάσκα του αυτοκινήτου. Υποστηρίζει ισχύ φόρτισης έως 7 kW ενώ υπάρχει και η κλασική θύρα στο πίσω αριστερό φτερό για την φόρτιση σε τερματικό DC έως 100 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση 20-80% διαρκεί μόλις 27 λεπτά της ώρας.


Οι πρώτες παραδόσεις του νέου Fiat Grande Panda στην Ελλάδα, που συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και από 8ετή για την μπαταρία υψηλής τάσης της ηλεκτρικής έκδοσης. θα γίνουν προς τα τέλη Ιουνίου.
