Σύνδεση

Audi

Audi Q3 Reloaded, η ενδιαφέρουσα νέα γενιά 

Η νέα γενιά του Audi Q3 είναι γεγονός, με σημαντικές αναβαθμίσεις σε όλα τα επίπεδα -από την ψηφιακή εμπειρία και την αισθητική, έως την απόδοση και την οικονομία και τις τεχνολογίες ασφάλειας. Και ενώ κάνει το βήμα προς τον εξηλεκτρισμό με plug-in υβριδική έκδοση, η μεγαλύτερη ίσως είδηση είναι πως παραμένει διαθέσιμο και ως diesel. Πιθανότατα για τελευταία φορά.

Το Q3 είναι από το 2011 ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Audi, με πάνω από δύο εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Από τη στιγμή που δεν θα υπάρξει διάδοχη κατάσταση για το Q2, το Q3 γίνεται το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των SUV της μάρκας και σημείο αναφοράς της στη μικρή-μεσαία κατηγορία.

Σχεδιαστικά, αποκτά πιο δυναμική ταυτότητα, με πιο καθαρές γραμμές και χαρακτηριστικά φώτα μπροστά και πίσω, που για πρώτη φορά σε Audi αυτής της κατηγορίας διαχωρίζονται. Οι Matrix LED προβολείς διαθέτουν τεχνολογία micro-LED με έως 25.600 φωτεινά στοιχεία, ενώ τα πίσω OLED προσφέρουν έξι διαφορετικές φωτεινές ταυτότητες από τις οποίες μπορεί να επιλέξει ο οδηγός.

Η αεροδυναμική έχει επίσης βελτιωθεί, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο 0,30, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει αυξημένη ηχομόνωση στα εμπρός παράθυρα.

Το εσωτερικό είναι πιο οδηγοκεντρικό, με τις δύο μεγάλες οθόνες των 11,9 και 12,8 ιντσών -ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη infotainment- να σχηματίζουν ένα ενιαίο πάνελ, το επονομαζόμενο Digital Stage.

Το λειτουργικό βασίζεται στο Android Automotive OS, με ενσωματωμένες εφαρμογές Google και YouTube, καταργώντας την ανάγκη χρήσης smartphone. Παρών είναι και ένας ψηφιακός βοηθός με avatar που προβάλλεται στην οθόνη και στο Head-up Display, ενώ στον διάκοσμο περιλαμβάνονται λεπτομέρειες όπως φωτιζόμενα πάνελ από laser-cut ύφασμα στις εμπρός πόρτες.

Σε επίπεδο πρακτικότητας, το Q3 διαθέτει χώρο αποσκευών από 488 έως 1.386 λίτρα, με αναδιπλούμενα και στάνταρ μετακινούμενα πίσω καθίσματα.

Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά με τον 1.5 TFSI των 150 ίππων, με ήπια υβριδική υποβοήθηση, σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων. Ακολουθούν δύο τετρακίνητες εκδόσεις 2.0 TFSI με 204 και 265 ίππους, ενώ ο 2.0 TDI με 150 ίππους και 360 Nm παραμένει διαθέσιμος -εδώ κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός.

Η κορυφαία έκδοση είναι το νέο Q3 e-hybrid, που συνδυάζει τον 1.5 TFSI με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνολικά 272 ίππους και 400 Nm. Η μπαταρία των 25,7 kWh προσφέρει έως 120 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC στα 50 kW, με επαναφόρτιση από το 10 στο 80% σε λιγότερα από 30 λεπτά.

Σε επίπεδο τεχνολογίας ασφάλειας και υποβοήθησης, το νέο Q3 περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης προσοχής, ενεργή υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (έως τα 210 χλμ./ώρα), λειτουργία εκτάκτου ανάγκης που μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα με ασφάλεια, καθώς και πληθώρα αισθητήρων, ραντάρ και καμερών. Επιπλέον, το νέο σύστημα trained parking δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να «μάθει» και να επαναλαμβάνει με ακρίβεια ελιγμούς στάθμευσης μήκους έως και 50 μέτρων.

Το νέο Audi Q3 θα κατασκεάζεται στο Győr της Ουγγαρίας και στο Ingolstadt, με τις παραγγελίες να ξεκινούν μέσα στο καλοκαίρι. Οι τιμές στη Γερμανία αρχίζουν από τις 44.600 ευρώ για τη βασική έκδοση βενζίνης και από τις 49.300 ευρώ για την plug-in. Το 2026 αναμένονται και οι πιο δυναμικές SQ3 και RS Q3, αν και παραμένει αβέβαιο αν ο γνωστός πεντακύλινδρος θα επιβιώσει στη νέα εποχή.

Αν και πλήρως ηλεκτρικό Q3 δεν υπάρχει ακόμη, η Audi ετοιμάζει ένα νέο μικρομεσαίο EV, κάτω από το Q4 e-tron, το οποίο θα κατασκευάζεται επίσης στο Ingolstadt και θα παίξει τον ρόλο της εισαγωγικής πρότασης στον κόσμο των ηλεκτρικών Audi.

Η BMW παίρνει κεφάλι από τη Mercedes στα μεγάλα

BMW

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured