Η Audi παρουσίασε στο Μιλάνο το εντυπωσιακό Concept C, ένα πρωτότυπο διθέσιο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο που το κοινό θα δει από κοντά την επόμενη εβδομάδα στην έκθεση του Μονάχου (IAA 2025).
Το συγκεκριμένο πρωτότυπο παρουσιάζει στην ουσία τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και την πρότασή της για ένα διάδοχο των σπορ μοντέλων της TT και R8.
Η έκδοση παραγωγής αναμένεται το 2027, θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE πουν θα χρησιμοποιείται και στις νέες, ηλεκτρικές 718 Boxster και Cayman και γενικά θα έχει πολλά κοινά με τις καινούργιες σπορ Porsche.
Με μήκος 4,35 μέτρων, πλάτος 1,95 και ύψος μόλις 1,23 μέτρων, το Concept C ακολουθεί τις κλασικές αναλογίες ενός σπορ κουπέ. Η μπαταρία έχει τοποθετηθεί κεντρικά, πίσω από τα καθίσματα -μια διάταξη που θυμίζει συμβατικά μοντέλα με τον κινητήρα στο κέντρο και εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, καλύτερο ζύγισμα και πιο αυθεντική οδηγική αίσθηση.


Ο σχεδιασμός του είναι καθαρός και ουσιαστικός, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, φέροντας τη σφραγίδα του νέου επικεφαλής σχεδίασης της μάρκας Massimo Frascella (πρώην Land Rover).
Η έμπνευση προέρχεται τόσο από το πρώτο TT του 1998, όσο και από το θρυλικό Auto Union Type C του 1936. Χαρακτηριστικά στοιχεία όπως η νέα μάσκα με το «όρθιο πλαίσιο» («vertical frame») και η φωτεινή υπογραφή με τα τέσσερα δαχτυλίδια προορίζονται να αποτελέσουν την κοινή γλώσσα σχεδίασης των μελλοντικών Audi.
Ιδιαίτερο στοιχείο της εμφάνισης είναι και η αναδιπλούμενη σκληρή οροφή (πρώτη φορά σε Audi), που εξασφαλίζει το διπλό χαρακτήρα του κουπέ και του ρόουντστερ. Στο πίσω μέρος δεν υπάρχει κλασικό παρμπρίζ -κάποιοι θα βρουν κοινά με το πρωτότυπο Jaguar 00- αλλά κάμερα που προβάλλει εικόνα στον εσωτερικό καθρέπτη.
Το εσωτερικό είναι λιτό, με έμφαση στην εργονομία, ενώ ξεχωρίζουν οι φυσικοί διακόπτες αλουμινίου με το γνώριμο «Audi click» και η αναδιπλούμενη οθόνη των 10,4 ιντσών η οποία εμφανίζεται μόνο όταν χρειάζεται.
Αν και το πρωτότυπο παρουσιάστηκε με κίνηση στους πίσω τροχούς το μοντέλο παραγωγής θα έχει και εκδόσεις quattro με δύο ηλεκτροκινητήρες. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί στοιχεία θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρχει και μια ισχυρή κορυφαία έκδοση στα πρότυπα των RS.
Επίσης εξετάζεται και η προσθήκη τεχνητών ήχων αλλά και ενός εικονικού κιβωτίου, που θα μιμείται την αίσθηση ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
Ο CEO της Audi, Gernot Döllner πάντως ανάφερε πως το Concept C «δεν είναι ο διάδοχος του TT, αλλά κάτι εντελώς νέο, ανάμεσα σε TT και R8». Η τελική του ονομασία δεν έχει αποφασιστεί ακόμα.
Με το Concept C, η Audi φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τη σπορ ταυτότητά της, συνδυάζοντας κληρονομιά και καινοτομία. Όπως το πρώτο TT πριν 25 χρόνια, έτσι και αυτό θέλει να εγκαινιάσει μια νέα εποχή σχεδίασης και οδηγικής απόλαυσης για τη μάρκα, αυτή τη φορά με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση.
