H GLC είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Mercedes, καθώς αποτελεί τον απόλυτο best-seller της μάρκας. Γι’ αυτό και η τρίτη της γενιά, που παρουσιάστηκε επίσημα στο Μόναχο, είναι κάτι παραπάνω από ένα νέο μεσαίο SUV.
Και αυτό γιατί είναι καταρχήν αποκλειστικά ηλεκτρική, εγκαινιάζοντας για τη Mercedes την ολοκαίνουργια πλατφόρμα MB.EA και μπαίνοντας σε μια κατηγορία που έχει κρίσιμη σημασία για την ευρωπαϊκή αγορά αλλά και για την ίδια την επιβίωση του premium DNA της μάρκας στη νέα ηλεκτρική εποχή.
Η εμφάνιση είναι ίσως η πιο τολμηρή που έχουμε δει σε SUV της Mercedes. Η νέα σχεδίασης φωτοζόμενη μάσκα που δεν συμβάλλει στην ψύξη είναι ξεκάθαρα ένα εμφατικό στοιχείο ταυτότητας, ενώ τα φώτα ημέρας υιοθετούν το νέο μοτίβο με αστέρι.
Στο πίσω μέρος επαναλαμβάνεται στα φώτα το μοτίβο του αστεριού, ενώ δύο λεπτές LED λωρίδες καταλήγουν στο φωτιζόμενο λογότυπο της μάρκας.
Η σχεδίαση είναι σαφώς πιο κουπέ σε σχέση με την προκάτοχό της, ενώ το αμάξωμα έχει αυξημένο μεταξόνιο κατά 80 χιλιοστά (συνολικά 2,97 μέτρα) και τροχούς μέχρι 21 και ιντσών. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις 0,26, χάρη και στις κρυφές χειρολαβές, δείχνοντας πως η σχεδίαση δεν περιορίστηκε μόνο στο design αλλά έχει βελτιώσει σημαντικούς τομείς.
Στο εσωτερικό, η Mercedes παίζει δυνατά το χαρτί της τεχνολογίας. Η στάνταρ Superscreen συνδυάζει τρεις οθόνες (δύο 14,0 ιντσών και μια 10,3), αλλά το πραγματικό highlight είναι η προαιρετική Hyperscreen των 39,1 ιντσών, η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της.
Με εντυπωσιακή ανάλυση, τεχνολογία ζωνών φωτισμού και παραμετροποίηση, δημιουργεί μια σχεδόν κινηματογραφική αίσθηση. Η τέταρτη γενιά του MBUX χρησιμοποιεί τεχνολογία και τεχνητή νοημοσύνη των Microsoft, Google και ChatGPT, ενώ ο εικονικός βοηθός, επίσης με τεχνητή νοημοσύνη, υπόσχεται πιο φυσικές και σύνθετες αλληλεπιδράσεις. Από ψυχαγωγία δεν λείπει τίποτα, με περισσότερες από 40 εφαρμογές, μέχρι και Disney+.
Οι χώροι είναι επίσης βελτιωμένοι, με πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από 570 έως 1.740 λίτρα -οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διπλώνουν ηλεκτρικά σε αναλογία 40:20:40- αλλά και έναν εμπρός χώρο αποσκευών (frunk) 128 λίτρων.
Αρχικά θα είναι διαθέσιμη η GLC 400 4MATIC με EQ τεχνολογία. Με δύο ηλεκτροκινητήρες -o εμπρός εμπλέκεται κατά περίπτωση- και συνδυαστικά 489 ίππους έχει μια τελική 210 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο των 2 σχέσεων είναι από τις πλέον προηγμένες λύσεις και βελτιώνει τόσο την απόδοση όσο και την κατανάλωση.
Η μπαταρία έχει 94 kWh καθαρής χωρητικότητας και υπόσχεται έως 713 χιλιόμετρα (WLTP) αυτονομίας, με κατανάλωση από 14,9 έως 18,8 kWh/100 χλμ. Η αρχιτεκτονική των 800V επιτρέπει ταχυφόρτιση με ισχύ έως και 330 kW -δηλαδή σε 10 λεπτά παίρνει ενέργεια για να καλύψει έως και 303 χιλιόμετρα– ενώ μπορεί να ενταχθεί στο σύστημα παραγωγής και διακίνησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργώντας ως σημείο αποθήκευσης.
Το τεχνολογικό κρεσέντο συνεχίζεται με πνευματική ανάρτηση Airmatic, ενεργή τετραδιεύθυνση, νέο compact one-box σύστημα φρένων με ανάκτηση έως 300 kW, αλλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης που σε ότι αφορά την ημι-αυτονόμη οδήγηση υποστηρίζει μέχρι και επίπεδο 2+. Ακόμη και το off-road έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη, με ειδικό πρόγραμμα Terrain και «διάφανο» καπό με τη χρήση ειδικής κάμερας.
Η νέα Mercedes GLC EQ Technology θα κατασκευάζεται σε τρία εργοστάσια (Βρέμη, Ουγγαρία και Κίνα), ενώ θα είναι διαθέσιμη μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Οι τιμές της δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά εκτιμάται ότι θα βρίσκονται πιο κοντά στην EQE SUV παρά στην απερχόμενη GLC με τα θερμικά μοτέρ.
