H Μercedes έπειτα από αρκετά teasers παρουσίασε τη νέα CLA, που είναι ένα από τα πιο σημαντικά νέα της μοντέλα της τελευταίας τουλάχιστον δεκαετίας.
Και αυτό για η βάση της είναι η καινούργια πλατφόρμα MMA (Mercedes Modular Architecture) που μπορεί να υποστηρίξει τόσο ηλεκτρικές όσο και υβριδικές εκδόσεις, καθώς και τεχνολογία 800V για τις πρώτες.
Αισθητικά η νέα VLA ακολουθεί τα πρότυπα του πρωτοτύπου της που είχε προηγηθεί χρονικά και έτσι το αμάξωμά της είναι αυτό ενός ιδιαίτερα αεροδυναμικού fastback (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,21). Ταυτόχρονα, όπως άλλωστε μας είχαν προϊδεάσει οι Γερμανοί, το αστέρι της μάρκας είναι πανταχού παρόν.
Από τη μάσκα μέχρι τα φώτα, ενώ και σε αυτήν τη γενιά, όπως και στην προηγούμενη τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσια.
Το αστέρι είναι παρόν και στο εσωτερικό που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό με το καινούργιο MBUX Superscreen που είναι στη λίστα των εξτρά. Σε αυτό ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής των 14,0 ιντσών του συστήματος infotainment αποτελούν ενιαίο σύνολο.
Από εκεί και πέρα υπάρχει ο εικονικός βοηθός MBUX Virtual Assistant που αξιοποιεί το AI των Microsoft και Google που χρησιμοποιείται και στα Google Maps. Φυσικά υπάρχουν αναβαθμίσεις OTA (Over the Air) καθώς και σύστημα ήχου Dolby Atmos.
Η συνολική αύξηση των διαστάσεων (μήκος 4,723 μέτρα) αλλά και του μεταξονίου (+60 χιλιοστά, συνολικά στα 2.790) έχει βελτιώσει τους χώρους στο εσωτερικό. Το πορτμπαγκάζ με τα 405 λίτρα του είναι μεν μικρότερο (-55 λίτρα) σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς αλλά υπάρχει, για πρώτη φορά σε σύγχρονη Μercedes και frunk με χωρητικότητα 101 λίτρων.
Η νέα CLA θα είναι αρχικά διαθέσιμη ως ηλεκτρική. Η εισαγωγική της έκδοση θα είναι η 250+ με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων (335 Nm) στον πίσω άξονα, αυτονομία από 694 έως και 792 χιλιόμετρα χάρη στη νέα μπαταρία των 85,5 kWh (καθαρή χωρητικότητα), 0-100 σε 6,7 δεύτερα και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Η μέχρι στιγμής κορυφαία έκδοση -θα ακολουθήσουν και AMG με περισσότερους από 500 ίππους καθώς και αμάξωμα Shooting Brake- είναι η CLA 350 4MATIC. Με τετρακίνηση όπως λέει και το όνομά της και φυσικά δύο ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά 354 ίππους και 515 Nm. Εδώ το 0-100 έρχεται σε μόλις 4,9 δεύτερα και η αυτονομία είναι ελαφρώς πιο μικρή, από 670 έως 770 χιλιόμετρα.
Η μπαταρία -η χημεία της είναι νικέλιο- μαγγάνιο- κοβάλτιο (NMC) φορτίζει χάρη στην τεχνολογία των 800V μέχρι και με 320 kW, υποστηρίζει φόρτιση V2L για τροφοδοσία με ενέργεια εξωτερικών καταναλωτών, ενώ στάνταρ είναι και η αντλία θερμότητας.
Στις αρχές του 2026 θα ακολουθήσει η υβριδική έκδοση με το νέο τετρακύλινδρο των 1.500 κυβικών σε τρείς εκδόσεις ισχύος -ο κινητήρας κατασκευάζεται στην Κίνα από τη Mercedes Powertrains- και συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 20 kW. Υπάρχει ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και μπαταρία 1,3 kWh, ενώ πέρα από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις θα υπάρχουν και τετρακίνητες.
Το τεχνολογικό κρεσέντο συμπληρώνει ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων ADAS, ενώ για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία υπάρχει και αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.
Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έχουν δώσει φυσικά ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
Στην Ελλάδα η νέα Mercedes CLA θα έρθει κατά πάσα πιθανότητα στις αρχές του 2026, τόσο ως ηλεκτρική όσο και ως υβριδική.
