Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να παρουσιάσει επίσημα τη δεύτερη γενιά της GLB στις 8 Δεκεμβρίου, που θα συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, μεγαλύτερους χώρους και προηγμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης. Η νέα GLB θα ακολουθεί τη σχεδιαστική λογική που είδαμε πρόσφατα στην επίσης καινούργια CLA, με ένα high-tech εσωτερικό που θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες.
Η πιο εντυπωσιακή αλλαγή εντοπίζεται στο εσωτερικό όπου θα δεσπόζει το νέο προαιρετικό MBUX Superscreen. Που συνδυάζει μια οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, μια κεντρική οθόνη αφής 14,0 ιντσών και μια αντίστοιχου μεγέθους οθόνη για τον συνοδηγό, δημιουργώντας ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον εμπνευσμένο από τα EQ της μάρκας.
Το νέο λειτουργικό Mercedes-Benz Operating System υποστηρίζει τον εικονικό βοηθό MBUX Virtual Assistant, ο οποίος χρησιμοποιεί avatar και φωνητικές εντολές, καθώς και πλοήγηση μέσω Google Maps, με ενσωματωμένες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης που προσαρμόζονται στις συνήθειες του οδηγού.
Από εκεί και πέρα θα υπάρχουν στρογγυλοί αεραγωγοί, αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με μεγάλες ποτηροθήκες και θέση ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ το επίσης νέο τιμόνι προέρχεται από τα πρόσφατα μοντέλα της μάρκας.
Η νέα GLB θα διατίθεται και πάλι σε πενταθέσια και επταθέσια διάταξη, αλλά με σαφώς μεγαλύτερους χώρους. Η Mercedes αναφέρει ότι η νέα γενιά προσφέρει αισθητά περισσότερο εσωτερικό ύψος για τις δύο εμπρός σειρές καθισμάτων, ενώ οι επιβάτες της δεύτερης θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, καλύτερη στήριξη μηρών και ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης. Η τρίτη σειρά θα έχει πιο εύκολη πρόσβαση και θα μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως στο δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Η πανοραμική γυάλινη οροφή θα είναι πλέον στάνταρ και θα μπορεί να αναβαθμιστεί σε μια έκδοση με ηλεκτροχρωματική τεχνολογία, η οποία μεταβάλλει τη διαφάνειά της από διάφανη σε αδιαφανή μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Επιπλέον, διατίθεται και φωτιζόμενη έκδοση με εφέ «αστρικού ουρανού». Το γυαλί είναι θερμομονωτικό, με στρώσεις που αντανακλούν την υπέρυθρη ακτινοβολία ώστε να κρατά την καμπίνα δροσερή το καλοκαίρι και ζεστή το χειμώνα.
Η νέα GLB θα εφοδιάζεται με πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, υποστηριζόμενο από οκτώ κάμερες, πέντε ραντάρ, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και έναν υδρόψυκτο υπολογιστή υψηλής απόδοσης, έτοιμο για μελλοντικές αναβαθμίσεις μέσω over-the-air ενημερώσεων.
Το νέο SUV βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης και υποβάλλεται σε εκτεταμένες δοκιμές στο τεχνολογικό κέντρο της Mercedes στο Sindelfingen, με προσομοιώσεις ακραίων συνθηκών ψύχους έως -40°C. Στα ειδικά τούνελ δοκιμών, εκτοξεύονται τεχνητές νιφάδες χιονιού με ταχύτητες που φτάνουν τα 200 χλμ./ώρα, ώστε να ελεγχθεί η αντοχή του αμαξώματος και η απόδοση των συστημάτων θέρμανσης. Σύμφωνα με τη Mercedes, η νέα ηλεκτρικά GLB EQ θερμαίνει το εσωτερικό της δύο φορές πιο γρήγορα σε σχέση με την EQB καταναλώνοντας ταυτόχρονα, χάρη σε ένα νέο κύκλωμα αντλίας θερμότητας που ανακτά θερμότητα από τους ηλεκτροκινητήρες, τη μπαταρία και τον αέρα, τη μισή ενέργεια.
Αν και τα τεχνικά στοιχεία δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, η GLB EQ αναμένεται να διαθέτει μπαταρία 85 kWh και δύο εκδόσεις: μια βασική με ένα ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και 335 Nm στον πίσω άξονα, και μια πιο ισχυρή τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 354 ίππων και 515 Nm.
Η γκάμα θα περιλαμβάνει και υβριδικές εκδόσεις με το νέο τετρακύλινδρο των 1.500 κυβικών, με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Οι αντίστοιχες εκδόσεις στην CLA αποδίδουν 156 και 184 ίππους, με έμφαση στην κατανάλωση και την ομαλή λειτουργία.







