Όταν η Ferrari αποφασίζει να αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο εμβληματικά της μοντέλα, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να προκαλεί έντονες αντιδράσεις. Η νέα δημιουργία του προγράμματος Special Projects, με την ονομασία Ferrari SC40, είναι μια σύγχρονη αναβίωση της θρυλικής F40 -το τελευταίο αυτοκίνητο που ενέκρινε προσωπικά ο Enzo Ferrari πριν φύγει από τη ζωή.
Όπως συμβαίνει με κάθε ένα-off της σειράς Special Projects, η SC40 σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά για έναν και μόνο πελάτη, αλλά πίσω της κρύβεται μια ξεκάθαρη φιλοσοφία design. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Ferrari, Flavio Manzoni, καθοδήγησε την ομάδα του ώστε να συνδυάσει τις «αιχμηρές, τετραγωνισμένες επιφάνειες» της F40 με μια πιο «βιομηχανική αισθητική», που αποδίδει το ωμό, σχεδόν μηχανικό ύφος του αυθεντικού μοντέλου.
Η σιλουέτα, με το χαμηλό, μακρύ ρύγχος και την σταθερή πίσω αεροτομή, παραπέμπει ευθέως στο εμβληματικό supercar των ‘80s, ωστόσο οι λεπτομέρειες δηλώνουν το σήμερα. Οι προβολείς εκτείνονται χαμηλά μέσα στις εισαγωγές αέρα, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας φιλοξενεί ένα ενιαίο άνοιγμα που διατρέχει όλο το πλάτος. Στο πλάι, οι χαρακτηριστικές εισαγωγές της F40 έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ στο πίσω μέρος ο V6 είναι ορατός μέσα από γρίλιες Lexan, όπως ακριβώς συνέβαινε με τον V8 του αρχέτυπου.
Η Ferrari φρόντισε να τονίσει πως ο στόχος δεν ήταν η πιστή αναπαραγωγή της F40, αλλά η δημιουργία ενός νέου μοντέλου με δική του ταυτότητα. Το όνομα «SC40» χαράσσεται ανάγλυφα στο πλάι της πίσω πτέρυγας, ως φόρος τιμής στη διάσημη πρόγονο, αλλά το υπόλοιπο είναι ξεκάθαρα σύγχρονο.
Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβονται τα μηχανικά μέρη της 296 GTB, με το bi-turbo V6 των 3.000 κυβικών, το υβριδικό σύστημα και τη συνολική ισχύ των 819 ίππων. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας ένα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δεύτερα.
Στο εσωτερικό, η Ferrari επανέφερε ένα υλικό-σύμβολο της F40: το kevlar. Για την περίσταση επανασχεδιάστηκε και χρησιμοποιήθηκε στο δάπεδο, πίσω από τα καθίσματα και στις επενδύσεις του πορτμπαγκάζ, συνδυασμένο με Alcantara και μεταλλικές λεπτομέρειες. Το αποτέλεσμα είναι ένα εσωτερικό που αποπνέει απλότητα και τεχνολογική ακρίβεια, χωρίς ίχνος υπερβολής.
Η SC40, που είναι βαμμένη σε μια ειδική απόχρωση που ονομάζεται SC40 White, εκπροσωπεί ίσως καλύτερα από κάθε άλλο πρόσφατο project της Ferrari τη σύζευξη του παρελθόντος με το παρόν. Ένα αυτοκίνητο που κοιτάζει πίσω στην ιστορία όχι για να την αντιγράψει, αλλά για να την εξελίξει αποδεικνύοντας πως το πνεύμα της F40 παραμένει ζωντανό, απλώς πιο ώριμο, πιο τεχνικό, και σίγουρα πιο εκρηκτικό από ποτέ.
