Η κυριαρχία της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και, ιδιαίτερα, στην παραγωγή μπαταριών προκαλεί γεωπολιτικές και οικονομικές ανησυχίες στη Δύση.
Ο Robert Antsey, CEO της αμερικανικής εταιρείας GDI, προτείνει τη δημιουργία ενός «NATO μπαταριών» – μια διεθνή συνεργασία για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Η GDI έχει αναπτύξει μπαταρίες λιθίου με ανόδους από 100% πυρίτιο, που επιτυγχάνουν μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Με στόχο ενεργειακή πυκνότητα 1.000 Wh ανά λίτρο, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να φτάσουν αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων.
Παρά τις υποσχέσεις της τεχνολογίας πυριτίου, βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο λόγω κόστους και ανησυχιών για την ασφάλεια.
Η Κίνα ελέγχει τον παγκόσμιο εφοδιασμό γραφίτη, αλλά οι νέες τεχνολογίες μπορεί να βοηθήσουν τη Δύση να μειώσει την εξάρτησή της.
Μέχρι το 2028, οι μπαταρίες πυριτίου αναμένεται να κυκλοφορήσουν μαζικά, με τα πολυτελή αυτοκίνητα να επωφελούνται περισσότερο.
Με την υποστήριξη επενδύσεων, όπως τα 13,5 εκατομμύρια ευρώ που συγκέντρωσε η GDI, η Δύση μπορεί να ανταγωνιστεί την Κίνα, προωθώντας τεχνολογίες που βελτιώνουν την εμπειρία χρήστη και την ενεργειακή ασφάλεια.
