Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μπαταρία τέλος; Οι σωστές κινήσεις που πρέπει να γίνουν

Τα κρύα άρχισαν για τα καλά οπότε δεν είναι…

Τα κρύα άρχισαν για τα καλά οπότε δεν είναι απίθανο ένα πρωί, με παγωνιά, η μπαταρία του αυτοκινήτου σας να μη δίνει σημεία ζωής, ειδικά αν είναι ταλαιπωρημένη ή πολυκαιρισμένη. Στην ουσία και αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο που θα μας δώσει ρεύμα δεν υφίσταται πρόβλημα, αρκεί και η όλη διαδικασία να γίνει με τη σωστή σειρά. Πριν δούμε όμως τις κινήσεις που πρέπει να κάνουμε είναι καλό να έχουμε υπόψη πως το κύκλωμα του αυτοκινήτου που θα λειτουργήσει ως δότης ρεύματος πρέπει να έχει την ίδια τάση με αυτή του οχήματος που έχει μείνει. Δηλαδή το ηλεκτρικό κύκλωμα των 24V ενός φορτηγού δεν μπορεί να διασυνδεθεί με αυτό των 12V ενός επιβατικού.

Από κει και πέρα φέρνουμε τα αυτοκίνητα κοντά χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να ακουμπούν, ανοίγουμε τα καπό, κλείνουμε όλους τους ηλεκτρικούς καταναλωτές, επιλέγουμε στα κιβώτιά τους το νεκρό –για τα αυτόματα το P– και ξεκινάμε.

Καταρχήν συνδέουμε τη μια άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που έχει μείνει και την άλλη στο θετικό πόλο του αυτοκινήτου δότη. Στη συνέχεια συνδέουμε τη μια άκρη του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου δότη και την άλλη άκρη σε κάποιο μη βαμμένο σημείο του αυτοκινήτου που έχει μείνει, π.χ. στο μπλοκ του κινητήρα. Η σειρά αυτή σύνδεσης πρέπει να ακολουθείται προκειμένου να μη δημιουργούνται σπινθήρες, ενώ σε κάποια αυτοκίνητα δεν συνδέουμε τα καλώδια απευθείας στη μπαταρία –π.χ. γιατί είναι στο πορτμπαγκάζ ή σε σημείο δύσκολο ή γιατί υπάρχει σύστημα start stop, ο έλεγχος του οποίου είναι συνδεδεμένος με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας- αλλά σε συγκεκριμένα σημεία του χώρου του κινητήρα που είναι ευκρινώς χαρακτηρισμένα. Σε μια τέτοια περίπτωση χρήσιμο αποδεικνύεται και το manual.

Στη συνέχεια βάζουμε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου δότη (για να μην ταλαιπωρηθεί η δική του μπαταρία και το ρεύμα που θα χρησιμοποιηθεί να προέρχεται από το δυναμό) και μετά το αυτοκίνητο που έχει μείνει.

Προκειμένου να απομακρύνουμε τα καλώδια αποσυνδέουμε πρώτο το μαύρο από τον αρνητικό πόλο του αυτοκινήτου δότη –μπορούμε και να σβήσουμε τον κινητήρα του- και από το σημείο γείωσης που είναι συνδεδεμένο το άλλο άκρο του- και στη συνέχεια το κόκκινο από το δότη και μετά από το πρώην ακινητοποιημένο αυτοκίνητο. Προκειμένου η μπαταρία του τελευταίου να φορτίσει πλήρως και να μην εμφανιστεί πάλι το πρόβλημα μια διαδρομή διάρκειας από 60 έως 90 λεπτά είναι αρκετή.

Από κει και πέρα καλό είναι να έχουμε υπόψη μας πως:

  • Τα diesel χρειάζονται κατά κανόνα περισσότερο ρεύμα, μιας και η μίζα τους είναι πιο μεγάλη. Έτσι καλό είναι δότης να είναι ένα μοντέλο παραπλήσιας ή μεγαλύτερης ισχύος.
  • Στα υβριδικά χρειάζεται πολύ λίγο ρεύμα, μιας και η 12βολτη μπαταρία χρησιμοποιείται κυρίως για την τροφοδοσία των συστημάτων ελέγχου του αυτοκινήτου. Έτσι η όλη διαδικασία είναι ίδια, ενώ θεωρητικά ακόμα και η μπαταρία ενός σκούτερ μπορεί να λειτουργήσει ως δότης. Από την άλλη όμως μιας και το κλασικό ηλεκτρικό κύκλωμα των υβριδικών είναι μικρό και οι καλωδιώσεις του σχετικά λεπτές θα πρέπει να αποφεύγουμε να δίνουμε ρεύμα από υβριδικά σε συμβατικά επιβατικά.
  • Τα καλώδια εκκίνησης δεν είναι όλα τα ίδια. Σε περιπτώσεις που οι κινητήρες που θα γεφυρωθούν με τον παραπάνω τρόπο είναι τετρακύλινδροι βενζίνης τα καλώδια μπορεί να είναι πιο λεπτά, με διάμετρο 16 τετραγωνικών χιλιοστών. Αντίθετα αν πρόκειται για τετρακύλινδρους diesel ή για πολυκύλινδρα σύνολα τότε απαιτούνται πιο χοντρά καλώδια.
  • Επειδή πρόκειται για ηλεκτρικά κυκλώματα και πάντα εμπεριέχονται κίνδυνοι καλά είναι τα καλώδια που θα προμηθευτείτε να πληρούν κάποιες minimum προδιαγραφές ασφαλείας.
  • Αν δεν βρίσκεται αυτοκίνητο δότη ρεύματος το πιο εύκολο είναι να καλέσετε ένα ταξί.

Γιάννης Σκουφής

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Nikolaos

    08/05/2016 στις 20:46

    Η μετάφραση στο σημείο… ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗΣ των καλωδίων δεν είναι η σωστή και δεν «συνάδει» με τα χρωματιστά σχέδια (κόκκινα και πράσινα αυτοκινητάκια) της γερμανικής (φαντάζομαι) πηγής του post σας.

    Έτσι, προκειμένου να απομακρύνουμε ΣΩΣΤΑ τα καλώδια, τα αποσυνδέουμε – ακριβώς! – με την αντίστροφη σειρά που αυτά συνδέθηκαν, δλδ:

    1> (σχεδ. 5) πρώτο το μαύρο που είναι συνδεδεμένο στο σημείο γείωσης (-) (*) του πρώην ακινητοποιημένου αυτοκίνητου,

    2> (σχεδ. 6) δεύτερο το μαύρο που είναι συνδεδεμένο στον αρνητικό πόλο (-) του αυτοκινήτου δότη,

    3> (σχεδ. 7) τρίτο το κόκκινο που είναι συνδεδεμένο στον θετικό πόλο (+) του αυτοκινήτου δότη και

    4> (σχεδ. 8) τέταρτο το κόκκινο που είναι συνδεδεμένο στον θετικό πόλο (+) του πρώην ακινητοποιημένου αυτοκίνητου.

    (*) σημείο κάπου στο μπλοκ του κινητήρα· SOS… αποφεύγουμε εδώ την όποια σύνδεση (μαύρου καλωδίου) με τον αρνητικό πόλο (-) του ακινητοποιημένου αυτοκινήτου, διότι υπάρχει κίνδυνος άμεσης έκρηξης, από ανάφλεξη του αερίου υδρογόνου που εκλύεται από την μπαταρία (σε περίπτωση δημιουργίας σπινθήρα κατά την επαφή του κλιπ-σφιγκτήρα του καλωδίου με τον πόλο της μπαταρίας).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured