Σύνδεση

Tesla

Μία ακόμη υπόσχεση του Μασκ πήγε… κουβά

Από υποσχέσεις και μεγαλεπήβολα σχέδια άλλο τίποτα για τον Έλον Μασκ, όμως τα περισσότερα από αυτά μένουν στα χαρτιά. Και αυτό συμβαίνει για άλλη μια φορά.

Όπως έγινε γνωστό, η Tesla αναδιατάσσει τις δυνάμεις της στον τομέα των ημιαγωγών τεχνητής νοημοσύνης, εγκαταλείποντας το φιλόδοξο -και αμφιλεγόμενο- πρόγραμμα του υπερυπολογιστή Dojo.

Σύμφωνα με τον Έλον Μασκ, η εταιρεία θα επικεντρωθεί πλέον αποκλειστικά στην ανάπτυξη των AI5, AI6 και μελλοντικών inference chips, τα οποία τρέχουν μοντέλα AI και λαμβάνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο για αυτόνομα οχήματα και ρομπότ.

Η αποκάλυψη έρχεται λίγο μετά από δημοσίευμα του Bloomberg, που υποστήριξε ότι ο Μασκ διέταξε τη διάλυση της ομάδας Dojo, με τον επικεφαλής Πίτερ Μπάννον να αποχωρεί και δεκάδες μηχανικούς να μετακινούνται σε άλλα project της Tesla.

Ο Dojo είχε σχεδιαστεί για μαζική επεξεργασία δεδομένων και βίντεο από τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας, με στόχο την εκπαίδευση του λογισμικού αυτόνομης οδήγησης.

«Δεν έχει νόημα να μοιράζουμε τους πόρους μας σε δύο διαφορετικά σχέδια AI chips», έγραψε ο Μασκ στην πλατφόρμα Χ, τονίζοντας ότι τα νέα chips θα είναι «εξαιρετικά για inference και αρκετά καλά για training».

Η στρατηγική αυτή σηματοδοτεί την εγκατάλειψη ενός project που πέρυσι η Morgan Stanley είχε αποτιμήσει στα 500 δισ. δολάρια, χαρακτηρίζοντάς το «καταλύτη» για νέες αγορές και άλλες δραστηριότητες της Tesla πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η κίνηση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κύμα αναδιάρθρωσης της Tesla, που έχει δει τις πωλήσεις να πιέζονται από αυξανόμενο ανταγωνισμό και πολιτικές αντιδράσεις στην Ευρώπη, ενώ έχουν καταγραφεί μαζικές αποχωρήσεις στελεχών και περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Παρά τις αναταράξεις, η εταιρεία επενδύει δυναμικά στην αυτόνομη οδήγηση και τη ρομποτική, με τον Μασκ να έχει ήδη υπογράψει συμφωνία 16,5 δισ. δολαρίων με τη Samsung για την παραγωγή των AI6, που θα τοποθετηθούν τόσο σε αυτοκίνητα όσο και στον ανθρωποειδή Optimus.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Νέο Audi Q3: Τιμές και εξοπλισμός στην Ελλάδα

Audi