Η MG ετοιμάζει το Cyber X, ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε φέτος στη Σαγκάη και φιλοδοξεί να αποτελέσει το νέο προσιτό, ηλεκτρικό οικογενειακό SUV για τις ευρωπαϊκές αγορές, με πιθανή εμπορική διάθεση το 2027 και τιμή κάτω από 35.000 ευρώ.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που διαφοροποιείται αισθητά από ό,τι έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η MG, με τετραγωνισμένες γραμμές, κάθετα άκρα και εμφανή στοιχεία σχεδίασης που παραπέμπουν στη Mercedes EQB, δημιουργώντας μια ξεχωριστή, χαρακτηριστική ταυτότητα στην κατηγορία.
Όπως δήλωσε ο David Allison, υπεύθυνος προϊόντος της MG στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Cyber X δεν στοχεύει τα premium μοντέλα τύπου Mercedes G-Class ή Land Rover Defender, αλλά αγοραστές που προτιμούν προσιτές προτάσεις όπως το Ford Puma και το Jeep Avenger.
Η φιλοσοφία του μοντέλου θυμίζει την κενή θέση που άφησε στην αγορά το Suzuki Jimny, συνδυάζοντας πρακτικότητα και ελκυστική εμφάνιση σε compact, ηλεκτρική εκδοχή.
Η παραγωγική έκδοση θα βασιστεί πιθανότατα στην πλατφόρμα E3 της SAIC, που χρησιμοποιείται ήδη στο MG4, και θα υποστηρίζει νέας γενιάς μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης, οι οποίες υπόσχονται καλύτερη αυτονομία σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.
Το Cyber X θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά ως πεντάθυρο, με επιλογή ενός ή δύο ηλεκτροκινητήρων· η βασική έκδοση θα είναι προσθιοκίνητη, ενώ οι πλουσιότερες πιθανόν να διαθέτουν τετρακίνηση.
Η εμπρός όψη θα απλοποιηθεί σε σχέση με το πρωτότυπο, με συμβατικά φωτιστικά σώματα και πιθανή απουσία φωτιζόμενης μάσκας και πανοραμικής οροφής, διατηρώντας το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό θα παραπέμπει στο MG4 για την κινεζική αγορά, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική οθόνη και απουσία φυσικών κουμπιών, ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές θα αξιοποιούν στο έπακρο την ηλεκτρική πλατφόρμα, προσφέροντας φωτεινότητα και πρακτικότητα.
Οι μπαταρίες θα ξεκινούν από 42,8 kWh και θα φτάνουν έως 70 kWh με τεχνολογία ημι-στερεάς κατάστασης, προσφέροντας θεωρητική αυτονομία έως 537 χιλιόμετρα (κύκλος Κίνας) και περίπου 480-500 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Η φόρτιση από 30% έως 80% αναμένεται σε περίπου 20 λεπτά, ανάλογα με την έκδοση.
Παρά την off-road αισθητική, το Cyber X δεν προορίζεται για σκληρές διαδρομές· το αυξημένο ύψος και η εξωτερική προστασία επιτρέπουν ελαφρές εκτός δρόμου μετακινήσεις, ενώ το επίκεντρο παραμένει η αστική και περιαστική χρήση. Η τελική μορφή αναμένεται να παρουσιαστεί το 2027 στη Σαγκάη, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της MG για προσιτά, ελκυστικά ηλεκτρικά SUV.
Παρά την πρόσφατη πτώση 4% στις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, η MG παραμένει μπροστά από μάρκες όπως Citroën, Dacia και Renault και πλησιάζει τους αντιπάλους Peugeot, Skoda και Opel, δείχνοντας ότι το Cyber X θα μπορούσε να γίνει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών SUV στην Ευρώπη.
