Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Mercedes-Benz ELF: μια νέα προσέγγιση στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων

Η Mercedes-Benz προχωρά ένα βήμα παραπέρα στη λογική της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας το πειραματικό όχημα φόρτισης ELF (Experimental-Lade-Fahrzeug), ένα κινητό εργαστήριο τεχνολογίας που εξερευνά και επαναπροσδιορίζει το μέλλον της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το ELF δεν είναι απλώς μια ερευνητική πλατφόρμα, αλλά μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει υπερταχεία, αμφίδρομη, φωτοβολταϊκή, επαγωγική και αγώγιμη φόρτιση σε ένα ενιαίο concept, με στόχο τη βιώσιμη και έξυπνη διαχείριση της ενέργειας.

Για τη Mercedes-Benz, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς τεχνολογική εξέλιξη αλλά μια ευρύτερη ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία. Η εταιρεία εστιάζει πλέον όχι μόνο στην τοπικά μηδενική εκπομπή ρύπων, αλλά και στη βελτιστοποίηση του ίδιου του οικοσυστήματος φόρτισης. Μετά τις πρωτοποριακές υπηρεσίες MB.CHARGE και Plug & Charge που καθιέρωσε από το 2019, και τη λειτουργία Green Charging που εξασφαλίζει ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές, το ELF έρχεται να αποτυπώσει την πιο προχωρημένη εκδοχή της φιλοσοφίας αυτής.

Η Mercedes-Benz αξιοποιεί το ELF για να ερευνήσει τις τεχνικές δυνατότητες ταχείας φόρτισης, εξοπλίζοντάς το με δύο διαφορετικά συστήματα: το MCS (Megawatt Charging System) και το CCS (Combined Charging System). Το πρώτο, σχεδιασμένο αρχικά για βαρέα οχήματα, επιτρέπει φόρτιση με ισχύ έως και 1 MW, δοκιμάζοντας τα όρια αντοχής των μπαταριών και των συστημάτων ισχύος.

Το δεύτερο, που χρησιμοποιείται σε επιβατικά μοντέλα, λειτουργεί ως πεδίο δοκιμών για εξαρτήματα παραγωγής και φτάνει σε μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 900 kW -ικανή να «γεμίσει» 100 kWh σε μόλις δέκα λεπτά. Τα δεδομένα που προκύπτουν αξιοποιούνται άμεσα στην ανάπτυξη νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το πρωτότυπο CONCEPT AMG GT XX, το οποίο έχει ήδη καταγράψει ρεκόρ με μέση ισχύ φόρτισης 850 kW και κορυφαία τιμή 1.041 kW.

Η Mercedes-Benz συνεργάστηκε με την ιταλική Alpitronic, κορυφαία εταιρεία στην τεχνολογία ταχυφορτιστών, για την εξέλιξη ενός πρωτότυπου σταθμού φόρτισης που υποστηρίζει ρεύμα έως 1.000 A μέσω καλωδίου CCS – διπλάσιο από τα σημερινά συστήματα.

Οι τεχνολογικές αυτές καινοτομίες ενσωματώνονται σταδιακά στη νέα γενιά σταθμών υψηλής απόδοσης που θα εξοπλίσουν το ιδιόκτητο δίκτυο ταχείας φόρτισης της Mercedes-Benz, μειώνοντας τους χρόνους φόρτισης σε επίπεδα αντίστοιχα ενός ανεφοδιασμού καυσίμου.

Κεντρικό ρόλο στην έρευνα του ELF κατέχει η αμφίδρομη φόρτιση, μια τεχνολογία που μετατρέπει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ενεργό κόμβο του ενεργειακού συστήματος. Μέσω της λειτουργίας Vehicle-to-Home (V2H), Vehicle-to-Grid (V2G) ή Vehicle-to-Load (V2L), το όχημα μπορεί όχι μόνο να αντλεί αλλά και να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο, στο σπίτι ή απευθείας σε ηλεκτρικές συσκευές.

Με αυτόν τον τρόπο, τα ηλεκτρικά οχήματα παύουν να είναι απλοί καταναλωτές ενέργειας και γίνονται αποθηκευτικές μονάδες που συμβάλλουν στη σταθερότητα του δικτύου και στη μείωση του ενεργειακού κόστους.

Η Mercedes-Benz ήδη διαθέτει εμπειρία στον τομέα, με επιτυχημένες εφαρμογές αμφίδρομης φόρτισης στην Ιαπωνία μέσω του προτύπου CHAdeMO, ενώ προετοιμάζει αντίστοιχες λύσεις και με το ευρωπαϊκό CCS. Τα πρώτα μοντέλα της νέας γενιάς –όπως η ηλεκτρική CLA και η GLC EQ– είναι ήδη τεχνικά έτοιμα για αμφίδρομη λειτουργία.

Το 2026 η εταιρεία θα λανσάρει τις πρώτες ολοκληρωμένες υπηρεσίες στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, μέσα από το πρόγραμμα MB.CHARGE Home που θα συνδυάζει όχημα, wallbox, πράσινη ενέργεια και διαχείριση μέσω εφαρμογής.

Έτσι, ένα ηλεκτρικό Mercedes θα μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες ενός νοικοκυριού για 2 έως 4 ημέρες, να τροφοδοτεί εργαλεία ή συσκευές εκτός δικτύου, αλλά και να εξοικονομεί έως 500 ευρώ ετησίως μέσω έξυπνης χρήσης της αποθηκευμένης ενέργειας.

Η έρευνα επεκτείνεται επίσης στην επαγωγική και αγώγιμη φόρτιση, δηλαδή σε λύσεις χωρίς φυσική σύνδεση ή με αυτόματη υποδαπέδια επαφή. Το ELF είναι εξοπλισμένο με επαγωγικό σύστημα 11 kW AC, βασισμένο στη μαγνητική συντονισμένη σύζευξη, που επιτρέπει τη μετάδοση ενέργειας χωρίς καλώδια. Παράλληλα, δοκιμάζεται αγώγιμη φόρτιση μέσω ειδικής πλάκας στο έδαφος που συνδέεται αυτόματα με το όχημα. Και οι δύο τεχνολογίες προορίζονται για οικιακή και επαγγελματική χρήση, με στόχο να καταστήσουν τη φόρτιση όχι μόνο ταχύτερη αλλά και «αόρατη» στην καθημερινότητα.

Η Mercedes-Benz βλέπει το μέλλον της φόρτισης ως ένα ενιαίο οικοσύστημα στο οποίο η τεχνολογία, η ενεργειακή διαχείριση και η εμπειρία του χρήστη συνυπάρχουν. Με το ELF, η εταιρεία αποδεικνύει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τις μπαταρίες ή τα αυτοκίνητα, αλλά και το πώς αυτά επικοινωνούν, αποθηκεύουν και επιστρέφουν ενέργεια στο περιβάλλον τους. Είναι μια πρακτική επίδειξη του πώς η καινοτομία, όταν συνδυάζεται με συστηματική έρευνα, μπορεί να κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο έξυπνη, πιο ανθρώπινη και πιο βιώσιμη.

Νέο Peugeot 308: Αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση

Featured

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Πρεμιέρα ZEEKR στην Ελλάδα με 001, X και 7X – Πόσο κοστίζουν

Featured