Παρά τις πολλές και έντονες αντιδράσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι Ε.Ε. συμφώνησε στον στόχο μείωσης των ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων κατά 37,5% και των φορτηγών μέχρι το 31% μέχρι το 2030.
Το ποσοστό αυτό είναι ένα προϊόν συμβιβασμού μεταξύ αντικρουόμενων απόψεων, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να επιθυμεί μείωση της τάξης του 40%, κάποιες χώρες όπως η Ολλανδία να στοχεύουν σε ποσοστά του 35% ενώ μεγάλες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων όπως η Γερμανία επιθυμούσαν πιο χαλαρή μετάβαση στο νέο πλαίσιο.
Η Γερμανία είναι και αυτή που προσπαθεί να πείσει ότι ο στόχος του 37,5% δεν είναι εφικτός και η επιμονή σ’ αυτόν αλλά και στην ηλεκτροκίνηση μπορούν εν δυνάμει να βλάψουν την αυτοκινητοβιομηχανία.
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο Πανευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που θεωρεί τον στόχο του 37,5% μάλλον ανέφικτο, αν και ακούγεται αρκετά εύλογος.
Η θέση αυτή είναι μάλλον πιο κοντά στην πραγματικότητα, καθώς θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι μέσα σε μία δεκαετία θα πρέπει ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα να μειωθεί κατά 37,5% από τα 95 gr/km που θα είναι το 2021, κάτι που μόνο με την γενικότερη επικράτηση των πάσης φύσεως ηλεκτρικών μοντέλων θα μπορούσε να επιτευχθεί στο δεδομένο χρονικό πλαίσιο.
Γιάννης Σκουφής
