Παρά τις προφητείες για το «τέλος του αυτοκινήτου» ως σύμβολο κύρους, οι νέοι φαίνεται να το επαναφέρουν στο βάθρο. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη κινητικότητας της Continental, το 54% των Γερμανών έως 34 ετών βλέπει το αυτοκίνητο όχι απλώς ως μέσο μετακίνησης, αλλά ως status symbol – ενώ στις μεγάλες πόλεις το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 67%.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε πέντε χώρες (Γερμανία, Κίνα, Γαλλία, Ιαπωνία και ΗΠΑ), δείχνει ότι οι νεότερες γενιές συνδέουν το αυτοκίνητο με ελευθερία, τεχνολογία και προσωπική ταυτότητα. Οι νέοι ελκύονται από τις καινοτομίες –αυτόνομη οδήγηση, μεγάλα ψηφιακά πάνελ, φωνητικούς βοηθούς– που μετατρέπουν το αυτοκίνητο σε «έξυπνο» χώρο δραστηριότητας και χαλάρωσης.
Αν και η ηλεκτροκίνηση παραμένει περιορισμένη στη Γερμανία (μόλις 3% των ιδιοκτητών διαθέτουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο), το ενδιαφέρον για τα υβριδικά μοντέλα αγγίζει το 48%, ενώ στην Κίνα φτάνει στο εντυπωσιακό 86%. Στις ηλικίες 18-34, το 64% δηλώνει πως θα επέλεγε ηλεκτρικό όχημα στο μέλλον, αν δεν υπήρχε ο «πονοκέφαλος» του κόστους.
Στην Ελλάδα, ωστόσο, η εικόνα παραμένει θολή: η ηλεκτροκίνηση προχωρά με βήμα σημειωτόν, παρά τις επιδοτήσεις, με τους περισσότερους οδηγούς να παραμένουν πιστοί στα θερμικά μοντέλα. Η έλλειψη υποδομών και η οικονομική αβεβαιότητα κρατούν χαμηλά την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών.
Η μελέτη δείχνει επίσης αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση: το 84% των Γερμανών δίνει σημασία στη βιωσιμότητα των ελαστικών, ενώ οι νέοι έως 34 ετών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για οικολογικά προϊόντα.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: το αυτοκίνητο επιστρέφει δυναμικά ως σύμβολο κύρους και προσωπικής έκφρασης – αρκεί η νέα εποχή της κινητικότητας να γίνει πραγματικά προσβάσιμη σε όλους.
