Σύνδεση

Featured

Mazda MX-5: 35 Χρόνια αγνής οδηγικής απόλαυσης

Τρία δεκαετίες και πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το Mazda MX-5 συνεχίζει να ενσαρκώνει το όραμα της οδηγικής απόλαυσης: Ελαφρύ, πισωκίνητο και με χειροκίνητο κιβώτιο, παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του Jinba-Ittai, της αρμονίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.

Το 1989, στο Σικάγο, το πρώτο MX-5 εμφανίστηκε ως μια διαφορετική πρόταση μέσα σε μια εποχή γεμάτη με οχτακύλινδρα σύνολα και μεγάλα αμαξώματα. Μικρό, ανοιχτό και οδηγοκεντρικό, το ιαπωνικό ρόουντστερ έφερε πίσω στη ζωή το πνεύμα των κλασικών βρετανικών διθέσιων του είδους, όπως τα MG B και Lotus Elan – μόνο που αυτή τη φορά υπήρχε και αξιοπιστία.

Η πρώτη γενιά, με αναδιπλούμενα φώτα, βάρος μικρότερο των 1.000 κιλών και έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.600 κυβικών και 115 ίππων καθιερώθηκε αμέσως σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Η επιτυχία του, όμως, δεν ήταν συγκυριακή. Ακολούθησαν οι επόμενες τρεις γενιές –NB (1998), NC (2005) και ND (2015)– που εξελίχθηκαν χωρίς να προδώσουν την αρχική λογική της πίσω κίνησης, των λίγων κιλών, του χειροκίνητου κιβωτίου και της σχετικά προσιτής τιμής.  

Σήμερα, 35 χρόνια μετά, το MX-5 εξακολουθεί να κατασκευάζεται στη Χιροσίμα και οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 1,3 εκατομμύρια μονάδες. Περίπου ένα στα δύο πήγε στη Βόρεια Αμερική όπου ονομάζεται και Miata, ενώ στην Ευρώπη έχουν ταξινομηθεί πάνω από 400.000.

Η εκδοχή του 2025 έχει κάποιες μικρές αισθητικές αλλαγές –όπως τα νέα φώτα– αλλά και ουσιαστικές βελτιώσεις στο infotainment και στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το νέο Track Mode προσφέρει πιο «καθαρή» οδηγική πληροφόρηση, ενώ το Kinematic Posture Control περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, προσφέροντας ακόμα καλύτερο έλεγχο.

Ο κινητήρας Skyactiv-G 1.5 των 132 ίππων παραμένει στη γκάμα, με κατανάλωση 6,3 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπή 142 γραμμαρίων CO₂ το χιλιόμετρο κατά WLTP.

Οδηγοκεντρικό έως το κόκκαλο, το MX-5 διατίθεται είτε ως roadster με υφασμάτινη οροφή, είτε ως RF με αναδιπλούμενη μεταλλική.

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi

Η Citroen παρουσίασε το νέο C5 Aircross

Citroen