Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατακτήσει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, κατέχοντας μερίδιο 76%, χωρίς καν να έχουν εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ.
Αντ’ αυτού, έχουν επικεντρωθεί στην επέκταση στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία, όπου έχουν κερδίσει γρήγορα έδαφος.
Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς τους ποικίλλει ανά χώρα, με αξιοσημείωτη ανάπτυξη στην Ισπανία (10%) και την Αυστρία (11%).
Η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία έχουν δει πιο μέτρια αποδοχή, με τα κινεζικά EV να αποτελούν το 4%, 7% και 5% των αντίστοιχων αγορών τους.
Ωστόσο, η παρουσία τους είναι πολύ ισχυρότερη στις αναδυόμενες αγορές. Στη Βραζιλία, την Ταϊλάνδη και το Μεξικό, οι κινεζικές μάρκες κυριαρχούν με μερίδιο αγοράς άνω του 70%.
Άλλες χώρες όπως η Ινδονησία (75%), η Μαλαισία (52%) και το Ισραήλ (64%) έχουν επίσης αγκαλιάσει τα κινεζικά EV.
Αυτή η επιτυχία οφείλεται εν μέρει στην τεράστια κρατική στήριξη της Κίνας, με πάνω από 231 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις από το 2009.
Επιπλέον, πολλές από αυτές τις περιοχές δεν διαθέτουν ισχυρές εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, επιτρέποντας στις κινεζικές μάρκες να καλύψουν το κενό με προσιτά και ανταγωνιστικά EV.
Ως αποτέλεσμα, έχουν καταφέρει να κυριαρχήσουν στις παγκόσμιες πωλήσεις EV, αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζονται την αγορά των ΗΠΑ για να είναι ηγέτες της βιομηχανίας.
