Ένα σιωπηλό πογκρόμ διαδραματίζεται στους ευρωπαϊκούς δρόμους: τα προσιτά μικρά αυτοκίνητα, κάποτε βασική επιλογή για τις πόλεις και τα νεανικά πορτοφόλια, εξαφανίζονται.
Από σχεδόν 1 εκατομμύριο πωλήσεις ετησίως, τα φθηνά αυτοκίνητα κάτω των 15.000 ευρώ έχουν συρρικνωθεί δραματικά σε μόλις 100.000 μονάδες το χρόνο.
Και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές τραβούν πλέον το “χειρόφρενο” και ζητούν ριζικές αλλαγές.
Οι επικεφαλής της Stellantis και της Renault κάνουν έκκληση στην Ε.Ε. να δημιουργήσει μια νέα, ρυθμιστικά ευέλικτη κατηγορία οχημάτων, στα πρότυπα των ιαπωνικών Kei cars, που αντιστοιχούν στο 40% της αγοράς στην Ιαπωνία.
Προτείνουν τα λεγόμενα E-Cars, μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης που θα μπορούσαν να δώσουν νέα πνοή στην αστική μετακίνηση.
«Περισσότεροι από το 25% των μηχανικών μας ασχολούνται αποκλειστικά με τη συμμόρφωση σε κανονισμούς. Δεν προσθέτουν καμία αξία στο προϊόν», τόνισε ο John Elkann της Stellantis, υπογραμμίζοντας ότι η βιομηχανία βρίσκεται πλέον υπό ασφυκτική πίεση με 120 νέους κανονισμούς να έρχονται έως το 2030.
Η συνεχής αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών και τεχνολογικών απαιτήσεων, σε συνδυασμό με την αύξηση κόστους παραγωγής, έχει κάνει ασύμφορη την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων, οδηγώντας τους καταναλωτές προς βαρύτερα και ακριβότερα μοντέλα SUV.
Αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα, οι δρόμοι της Ευρώπης θα είναι αφιλόξενοι για τους οικονομικά αδύναμους οδηγούς του μέλλοντος.
