Η Κίνα ετοιμάζεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση, εισάγοντας ένα φουτουριστικό μοντέλο φόρτισης που απαιτεί μόλις… 100 δευτερόλεπτα.
Ο λόγος για τους νέους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών Choco-SEB της CATL, του μεγαλύτερου κατασκευαστή μπαταριών παγκοσμίως, οι οποίοι επιτρέπουν την αντικατάσταση μιας άδειας μπαταρίας με μια πλήρως φορτισμένη σε χρόνο λιγότερο κι από ανεφοδιασμό με καύσιμα.
Η CATL σχεδιάζει να εγκαταστήσει 1.000 τέτοιους σταθμούς σε 31 κινεζικές πόλεις έως το τέλος του 2025, με κάθε σταθμό ικανό να εξυπηρετεί έως και 822 ανταλλαγές την ημέρα.
Η πρωτοπορία αυτή δεν έρχεται από το πουθενά. Αν και η Tesla πειραματίστηκε πρώτη με την ιδέα, κινέζοι κατασκευαστές όπως η Nio, η GAC, η SAIC και η BAIC έχουν επενδύσει μαζικά στην τεχνολογία, με τη Nio να διαθέτει ήδη χιλιάδες σταθμούς στην Κίνα και ορισμένους στην Ευρώπη.
Το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την Choco-SEB τεχνολογία είναι το Oshan 520 της Changan, ένα ταξί με αυτονομία 515 χλμ. και τιμή περίπου 23.100 δολάρια.
Οι οδηγοί ταξί και άλλοι επαγγελματίες θα ωφεληθούν ιδιαίτερα από αυτή τη λύση, αποφεύγοντας πολύωρες στάσεις για φόρτιση.
Περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα από μεγάλες κινεζικές φίρμες έχουν ήδη επιβεβαιωθεί ότι θα υποστηρίζουν το νέο σύστημα.
Όλα δείχνουν πως, τουλάχιστον στην Κίνα, η ανταλλαγή μπαταριών αντί της φόρτισης θα γίνει σύντομα η νέα καθημερινότητα.
