Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε τη μπαταρία του eCall

Από το 2018, όλα τα αυτοκίνητα με νέες εγκρίσεις τύπου στην ΕΕ διαθέτουν το eCall, ένα υποχρεωτικό σύστημα που καλεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος.

Το eCall λειτουργεί με δική του μπαταρία, διασφαλίζοντας την ενεργοποίησή του ακόμη κι αν το όχημα έχει υποστεί σημαντικές βλάβες στο ηλεκτρικό του σύστημα.

Η αντικατάσταση της μπαταρίας του eCall έχει αποδειχθεί δαπανηρή και προβληματική για πολλούς οδηγούς.

Το κόστος συχνά κυμαίνεται από 50 έως 400 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο, ενώ σε ορισμένα οχήματα η αντικατάσταση απαιτεί εξειδικευμένη εργασία που αυξάνει την τελική τιμή.

Για παράδειγμα, δείτε πόσο κοστίζει η μπαταρία σε κάποια γνωστά μοντέλα:

  • Audi A4: Η αντικατάσταση απαιτείται κάθε επτά χρόνια στα παλαιότερα μοντέλα, με κόστος 50-120 ευρώ και 12-18 λεπτά εργασίας.
  • BMW X1: Το κόστος της μπαταρίας ανέρχεται σε 60 ευρώ, αλλά η εργασία μπορεί να φτάσει τις δύο ώρες, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος στα 400 ευρώ.
  • Hyundai Tucson: Αλλαγή κάθε τέσσερα χρόνια με κόστος 35,27 ευρώ και 0,7 ώρες εργασίας.
  • Mercedes E-Class: Το eCall λειτουργεί μέσω του κύριου ηλεκτρικού συστήματος, χωρίς ξεχωριστή μπαταρία.
  • Toyota Yaris: Από το 2018, δεν έχει παρατηρηθεί καμία ανάγκη αντικατάστασης.

Η αντικατάσταση μπορεί να γίνει από τον ίδιο τον χρήστη, αλλά η διαδικασία είναι συχνά περίπλοκη, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας σε δύσκολα προσβάσιμα σημεία.

Χρειάζονται εξειδικευμένα εργαλεία και αυθεντικά ανταλλακτικά. Επίσης, απαιτείται επαναφορά των σφαλμάτων στο σύστημα διάγνωσης.

Η παράβλεψη της ειδοποίησης σφάλματος δεν επηρεάζει τη λειτουργία του αυτοκινήτου, αλλά ακυρώνει τη λειτουργία του eCall, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο. Επιπλέον, το όχημα θα αποτύχει στον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).

Η σωστή συντήρηση από εξειδικευμένο προσωπικό είναι η καλύτερη επιλογή για την ασφάλεια και τη συμμόρφωση του συστήματος eCall.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi