Η ουγγρική Kamm Manufaktur μας υπενθυμίζει πόσο ελαφρύ –κυριολεκτικά και μεταφορικά– μπορεί να είναι το αυτοκίνητο όταν ακολουθήσεις μια ξεχασμένη αρχή: less is more. Το Kamm 912c Targa, είναι μια restomod Porsche 912 που ζυγίζει μόλις 790 κιλά. Λιγότερο δηλαδή και από το πρώτο Smart Fortwo.
Η αρχέτυπη 912, που ήταν διαθέσιμη από το 1965 μέχρι το 1969, ήταν η «λαϊκή» Porsche: τετρακύλινδρη, πιο οικονομική, αλλά με ίδια αισθητική με την 911. Σήμερα, η Kamm παίρνει αυτή τη μάλλον υποτιμημένη βάση και τη μετατρέπει σε μια σύγχρονη πρόταση και μάλιστα για πρώτη φορά ως Targa, με ρολ από ανθρακόνημα.
Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένα όλα τα πάνελ, οι καθρέφτες, μέχρι και οι πλάτες των καθισμάτων. Τα τζάμια είναι από Lexan και κάπως έτσι το συνολικό βάρος είναι μόλις 790 κιλά, όταν τα hot hatches φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 1.400.


Ο κινητήρας παραμένει αερόψυκτος, αλλά έχει ανέβει από τα 1.600 στα 2.000 κυβικά και η απόδοσή του είναι 185 ίπποι και 205 Nm. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων τύπου dogleg, με δυνατότητα επιλογής κλιμάκωσης (short, long ή touring), ενώ η ανάρτηση είναι ημιενεργή από την TracTive, και τα φρένα Brembo με υδραυλικό χειρόφρενο.
Η 912c Targa είναι χειροποίητη, πλήρως εξατομικευμένη και προφανώς όχι για κάθε πορτοφόλι μιας και η τιμή εκκίνησής της είναι 400.000 ευρώ. Αλλά εδώ δεν πληρώνεις για επιδόσεις ή τεχνολογία αιχμής, πληρώνεις για τη δυνατότητα να οδηγήσεις κάτι που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά το κάνει έτσι κι αλλιώς.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι βαμμένο σε έντονο Tangerine πορτοκαλί, με ζάντες αλουμινίου τύπου steelies, ρετρό εξωτερικά φώτα και σχάρα οροφής από ανθρακονήματα.


Η Kamm μπορεί να μην έχει ακόμη τη φήμη της Singer ή της Gunther Werks, αλλά δουλεύει με την ίδια εμμονή στη λεπτομέρεια και χωρίς lifestyle φανφάρες. Αν η Singer είναι η Porsche του Beverly Hills, τότε η Kamm είναι η Porsche της Βουδαπέστης με χαρακτήρα Zuffenhausen –πιο σκληροπυρηνική, πιο ειλικρινής, και μάλλον πιο κοντά στο πνεύμα της αρχέτυπης 912.
Η Kamm παραδίδει το αυτοκίνητο σε όποια γωνιά του πλανήτη κι αν βρίσκεστε. Κι αν χρειάζεται να εξηγήσεις γιατί κάποιος πληρώνει 400 χιλιάρικα για μια 912, μάλλον δεν είναι για σένα.
