Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Καύσωνας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Υπάρχει πρόβλημα;

Καθώς η θερμοκρασία «φλερτάρει» με τους 40°C, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων αναρωτιούνται: μπορεί η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να αντέξει τον καύσωνα; Μπορεί μια μπαταρία να υπερθερμανθεί στον καλοκαιρινό ήλιο ή μήπως ο κίνδυνος κρύβεται αλλού;

Η απάντηση δεν είναι τόσο ανησυχητική όσο φαντάζεται κανείς – αρκεί να διακρίνει κανείς τον κρίσιμο διαχωρισμό: οδήγηση vs. φόρτιση.

Κατά την οδήγηση, τα περισσότερα EV δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, χάρη σε προηγμένα θερμικά συστήματα, με υδρόψυξη, αισθητήρες θερμοκρασίας και συστήματα διαχείρισης της μπαταρίας (BMS). Η ιδανική θερμοκρασία για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου κυμαίνεται μεταξύ 20-35°C.

Πάνω από τους 45°C, επιταχύνεται η χημική φθορά. Ωστόσο, το BMS φροντίζει να διατηρεί τη θερμοκρασία εντός ασφαλών ορίων, ρυθμίζοντας την ισχύ και την ψύξη.

Ακόμη και οι ηλεκτροκινητήρες διαθέτουν ανάλογα συστήματα – συνήθως υγρής ή αερόψυξης – που υποστηρίζονται από λογισμικό ελέγχου, μειώνοντας την ισχύ όταν πλησιάζουν τα θερμικά όρια. Στην καθημερινότητα, λοιπόν, η ζέστη από μόνη της δεν αρκεί για να προκαλέσει πρόβλημα.

Η πραγματική πρόκληση είναι η ταχυφόρτιση. Εκεί, η θερμοκρασία ανεβαίνει απότομα. Παλαιότερα EV – όπως το Nissan Leaf – με αερόψυκτο σύστημα, εμφάνιζαν καθυστερήσεις και απώλειες ισχύος μετά από συνεχόμενες φορτίσεις. Σήμερα, όμως, τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα διαθέτουν υδρόψυξη και ενεργή θερμική προστασία.

Παράλληλα, και οι ίδιοι οι ταχυφορτιστές έχουν ευαίσθητες υποδομές. Κάποιες στήλες διαθέτουν υδρόψυκτα κυκλώματα ή καλώδια, αλλά υπό ακραία ηλιοφάνεια μπορεί να μειώσουν προσωρινά την ισχύ ή να τεθούν εκτός λειτουργίας.

Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας είναι η «immersive cooling», δηλαδή η πλήρης βύθιση των στοιχείων της μπαταρίας σε ψυκτικό υγρό – ήδη εφαρμόζεται σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων με 800V αρχιτεκτονική.

Συμπέρασμα: Όχι, το EV σας δεν θα «ψήσει μπαταρία». Αρκεί να αποφύγετε συνεχόμενες φορτίσεις μέσα στον καύσωνα, να σταθμεύετε στη σκιά και να αφήσετε το σύστημα να κάνει τη δουλειά του. Η τεχνολογία καλύπτει τα υπόλοιπα.

Οδηγούμε το νέο BYD Dolphin Surf

BYD

Η SEAT γιορτάζει τα 75 χρόνια της!

Featured

Αυτές είναι οι νέες Mercedes μέχρι το 2027

Featured

Οδηγούμε το EX5, το πρώτο μοντέλο της Geely στην Ελλάδα (Video)

Featured