Η Mercedes-AMG κάνει το μεγάλο ηλεκτρικό βήμα, αλλά φροντίζει να μην το κάνει… αθόρυβα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που εξελίσσεται πλήρως in-house από τη γερμανική φίρμα, αναμένεται το 2025, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα AMG.EA, και υπόσχεται να φέρει μαζί του κάτι από τον θρύλο των V8 – έστω και αν αυτό σημαίνει τεχνητή αναπαραγωγή.
Με την Porsche Taycan και το Audi e-tron GT να έχουν θέσει τον πήχη, η AMG επιλέγει έναν διαφορετικό δρόμο: προσπαθεί να εμφυσήσει “ψυχή” στον ηλεκτρισμό. Πώς; Μέσω ενός συστήματος που αναπαράγει τεχνητά τον χαρακτηριστικό ήχο ενός V8 και προσθέτει εικονικές αλλαγές ταχυτήτων, με σκοπό να διατηρήσει την εμπειρία της παραδοσιακής οδήγησης.
Στο επίσημο teaser, η AMG δείχνει ένα ηλεκτρικό coupe που, κατά την επιτάχυνση, βρυχάται σαν V8 και «ανεβάζει σχέσεις» με paddles στο τιμόνι – αν και μηχανικά διαθέτει μόνο δύο ταχύτητες.
Ο Markus Schäfer, τεχνικός διευθυντής του ομίλου, δηλώνει ξεκάθαρα: «Ένα AMG πρέπει να σου προκαλεί συναίσθημα». Και αυτό ακριβώς επιχειρεί – με έναν ήχο που αναπαράγεται από ηχεία τοποθετημένα στον εμπρός προφυλακτήρα, σε στρατηγική θέση για μέγιστο ακουστικό εφέ.
Η τεχνολογία αυτή δεν είναι εντελώς καινούργια. Η Hyundai, η Kia, ακόμα και η Ferrari έχουν καταθέσει πατέντες για προσομοιώσεις ταχυτήτων σε EV.
Αλλά η AMG δείχνει αποφασισμένη να το πάει ένα βήμα παραπέρα, προσφέροντας μια ολική εμπειρία που παραπέμπει σε θερμικό supercar, παρά το ότι κάτω από το αμάξωμα κρύβονται ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής με απόδοση έως 972 ίππους και 1.600 Nm.
Το concept AMG GT XX ήταν ο προάγγελος αυτής της φιλοσοφίας, δείχνοντας πως η μάρκα δεν θέλει να αποχωριστεί το DNA της – ακόμη και αν το καύσιμο αλλάξει.
Το ερώτημα, φυσικά, παραμένει: Θα πειστεί το κοινό της AMG από έναν «ψεύτικο» ήχο και μια εικονική εμπειρία; Ή μήπως η τεχνητή συγκίνηση είναι το τίμημα για την εποχή της ηλεκτροκίνησης;
