Σύνδεση

XIAOMI

Ηλεκτρικές λαβές στα αυτοκίνητα: Καινοτομία ή απειλή; (Video)

Η ηλεκτρική επανάσταση της αυτοκίνησης έρχεται με υποσχέσεις για ένα ασφαλέστερο, καθαρότερο μέλλον. Όμως το τραγικό περιστατικό που συγκλόνισε την Κίνα αποκαλύπτει το σκοτεινό της πρόσωπο.

Στην πόλη Chengdu, ένας 31χρονος άνδρας βρήκε φρικτό θάνατο μέσα στο ηλεκτρικό Xiaomi SU7, όταν, ύστερα από σύγκρουση, το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες και οι ηλεκτρικά ελεγχόμενες πόρτες αρνήθηκαν να ανοίξουν. Οι περαστικοί πάλευαν απεγνωσμένα να τον απεγκλωβίσουν – μάταια.

Η αστυνομία αποδίδει το δυστύχημα σε οδήγηση υπό την επήρεια, όμως το γεγονός ότι το όχημα δεν μπορούσε να ανοίξει ούτε εξωτερικά, αποκαλύπτει ένα ευρύτερο πρόβλημα που απειλεί να μετατρέψει την τεχνολογία σε παγίδα.

Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες λαβές –ένα από τα σύμβολα της “έξυπνης” εποχής των EVs– λειτουργούν αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικού κυκλώματος. Όταν αυτό διακοπεί, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε ατσάλινο κλουβί.

Η Xiaomi δεν είναι η μόνη στο στόχαστρο. Στις ΗΠΑ, η NHTSA διερευνά ήδη περιστατικά με το Tesla Model Y, όπου οι πόρτες παρέμειναν κλειδωμένες μετά από σύγκρουση ή απώλεια ρεύματος, προκαλώντας τραυματισμούς και θανάτους.

Οι “αόρατες” λαβές, σχεδιασμένες για αεροδυναμική και αισθητική καθαρότητα, συχνά αποδεικνύονται τεχνολογικά αδιέξοδες σε συνθήκες κινδύνου.

Παρότι τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν χειροκίνητες απασφαλίσεις, η τοποθέτησή τους ποικίλλει, είναι δύσκολο να εντοπιστούν από μη εξοικειωμένους χρήστες, και σε στιγμές πανικού καθίστανται σχεδόν άχρηστες. Οι πρώτοι διασώστες, χωρίς σαφή σήμανση ή πρόσβαση, μένουν να παλεύουν με το χρόνο.

Ήδη, φωνές στην Κίνα και διεθνώς ζητούν νομοθετικό πλαίσιο που θα επιβάλει υποχρεωτικά μηχανικά εφεδρικά συστήματα σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί η πρόοδος, όσο εντυπωσιακή κι αν φαίνεται, δεν μπορεί να θυσιάζει τη στοιχειώδη αρχή της αυτοκίνησης: την πρόσβαση και διαφυγή του ανθρώπου.

Η τραγωδία του Xiaomi SU7 δεν είναι μεμονωμένο συμβάν — είναι ένα ηχηρό καμπανάκι. Αν η καινοτομία δεν συνοδεύεται από ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, τότε τα “έξυπνα” αυτοκίνητα ίσως αποδειχθούν πιο επικίνδυνα από τα παλιά.

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet

Νέο Peugeot 308: Αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση

Featured

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Dacia Sandero: Ο απρόσμενος «βασιλιάς» των πωλήσεων στην Ευρώπη

Dacia