Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται αντιμέτωπη με διλήμματα σχετικά με την επιβολή αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Από το 2035, προγραμματίζεται η απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) ζητά χαλάρωση αυτών των περιορισμών.
Το ΕΛΚ προτείνει την εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων, τη συνέχιση των plug-in υβριδικών οχημάτων και την αναθεώρηση της πολιτικής το 2025, επισημαίνοντας τις σοβαρές επιπτώσεις για την απασχόληση και την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει χαμηλή, με τις πωλήσεις να έχουν σταθεροποιηθεί στο 14%, παρά τον στόχο του 20%.
Επιπλέον, οι αυστηροί στόχοι για μείωση εκπομπών CO2 απειλούν να επιφέρουν πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αποτρέποντας επενδύσεις.
Σύμφωνα με τον Luca de Meo, επικεφαλής της ACEA και CEO της Renault, οι κατασκευαστές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρά τις πιέσεις, υπερασπίζεται τους κανονισμούς ως κρίσιμους για τη σταθερότητα των επενδύσεων.
Ωστόσο, γεγονότα όπως το κλείσιμο εργοστασίων της Volkswagen στη Γερμανία αυξάνουν την ένταση γύρω από το ζήτημα.
Η σύγκρουση περιβαλλοντικών και οικονομικών προτεραιοτήτων αποκαλύπτει τις προκλήσεις για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η τελική απόφαση θα καθορίσει αν η ΕΕ θα συνεχίσει αδιαπραγμάτευτα την πορεία προς την πράσινη μετάβαση ή θα προσαρμόσει τη στρατηγική της για να εξισορροπήσει περιβαλλοντικούς στόχους και οικονομική βιωσιμότητα.
