Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυτονομία 5.000 χιλιομέτρων; Οι Κορεάτες λένε ναι, εμείς λέμε για να δούμε…

Το φαντάζεστε; Από το Βερολίνο στο Κάιρο -και βλέπουμε- με μία μόνο φόρτιση. Χωρίς να αγχωθείτε για πρίζες, apps ή ποιος κάθεται στον ταχυφορτιστή για 45 λεπτά με τον καφέ του. Κι όμως, μια ομάδα ερευνητών από τη Νότια Κορέα ισχυρίζεται ότι αυτό το σενάριο δεν είναι καθόλου επιστημονική φαντασία. Ή τουλάχιστον, όχι για πολύ ακόμη.

Το κλειδί βρίσκεται σε κάτι που οι ίδιοι περιγράφουν ως «φορτισμένο πολυμερές συνδετικό υλικό για ανόδια πυριτίου». Όχι ιδιαίτερα πιασάρικο όνομα, αλλά υπόσχεται να φέρει επανάσταση στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέροντας -θεωρητικά- έως και δεκαπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις σημερινές.

Αν όλα αυτά σας φαίνονται υπερβολικά καλά για να είναι αληθινά, δεν είστε μόνοι. Γιατί οι περισσότερες σημερινές μπαταρίες βασίζονται σε γραφίτη: φτηνός, αξιόπιστος, αλλά με περιορισμένη δυνατότητα αποθήκευσης. Το πυρίτιο από την άλλη έχει εκπληκτική ενεργειακή απόδοση, αλλά διαστέλλεται τόσο έντονα όταν φορτίζεται (μέχρι και 300%) που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη δομή της μπαταρίας. Και όχι, δεν μιλάμε για απλή υπερθέρμανση, μιλάμε για πιθανή αποσταθεροποίηση.

Εδώ λοιπόν μπαίνει η κορεατική καινοτομία. Οι ερευνητές των πανεπιστημίων POSTECH και Sogang ανέπτυξαν ένα έξυπνο υλικό που «εξηγεί» στο πυρίτιο πώς να διαστέλλεται χωρίς να τα κάνει όλα… μπάχαλο. Με τη βοήθεια υδρογονικών δεσμών και ηλεκτροστατικών αλληλεπιδράσεων, το νέο πολυμερές κρατά τα πράγματα υπό έλεγχο. Έριξαν και λίγη πολυαιθυλενογλυκόλη (συστατικό που βρίσκουμε σε καλλυντικά και ενυδατικές) για καλύτερη αγωγιμότητα και… έτοιμο το concept για το μέλλον των EV.

Θα το δούμε ποτέ σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο; Κανείς δεν ξέρει. Προς το παρόν δεν υπάρχει ούτε γραμμή παραγωγής, ούτε κόστος, ούτε κάποιο χρονοδιάγραμμα. Οι Κορεάτες κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά -λογικό, αν αναλογιστούμε το μέγεθος της υπόσχεσης.

Αν όμως οι υποσχέσεις γίνουν πράξη, μιλάμε για κοσμογονία: αυτονομία χιλιομέτρων που ακυρώνει το άγχος της φόρτισης, μειώνει το βάρος των μπαταριών και, γιατί όχι, κάνει τις μεγάλες αποστάσεις μια απλή υπόθεση.

Μέχρι τότε όμως, το άγχος της αυτονομίας καλά κρατεί. Οι περισσότερες σημερινές προτάσεις ηλεκτρικών μοντέλων εξακολουθούν να παίζουν από τα 400 έως τα 500 χιλιόμετρα (στην καλύτερη των περιπτώσεων), με το κορυφαία Lucid Air Grand Touring να υπόσχεται σχεδόν 1.000 χλμ – σε ιδανικές συνθήκες και με ιδανικό οδηγό. Με άλλα λόγια, απέχουμε ακόμη πολύ από την «φόρτιση ανά δεκαήμερο».

Οπότε προς το παρόν, η ιδέα για EV με αυτονομία 5.000 χιλιομέτρων είναι ένα πολύ καλό σενάριο για συνέδριο τεχνολογίας ή τίτλο άρθρου. Όσο για εμάς, συνεχίζουμε να φορτίζουμε κάθε δεύτερη μέρα, να ψάχνουμε DC φορτιστές με πραγματική ισχύ και να ευχόμαστε το επόμενο ταξίδι να μην περιλαμβάνει φορτιστή κρυμμένο πίσω από αυλόπορτα.

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi

Η Citroen παρουσίασε το νέο C5 Aircross

Citroen

Η Nissan επαναφέρει το θρυλικό King Cab

Featured

Πρώτη γεύση από τη νέα Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo