Απόδοση 272 ίππων στο λίτρο, τιμή που ακούγεται εξωπραγματική με τα σημερινά αλλά και με τα δεδομένα του άμεσου μέλλοντος. Κι όμως η VW, η οποία δεν έχει πάψει ποτέ να διακηρύσσει το δυναμικό του κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρουσίασε στο συμπόσιο κινητήρων της Βιέννης, έναν 1.0 TSi ο οποίος αποδίδει ούτε λίγο ούτε πολύ 272 άλογα και 270 Nm.
Προκειμένου να έρθουν οι εντυπωσιακές και βάλε αυτές τιμές ο μικρός 3κύλινδρος διαθέτει πέρα από όλα τα άλλα τεχνολογικά high light του –π.χ. νέο σύστημα επεξεργασίας των μετάλλων με laser για τη μείωση των εσωτερικών τριβών- έναν μεγάλο υπερ-συμπιεστή καυσαερίων (turbo) και ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή (kompressor), ο οποίος είναι ηλεκτρικός.
Αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε σε ποιο μοντέλο θα μπει ο χιλιάρης των 272 ίππων εμείς απλά θα σας προσγειώσουμε στην πραγματικότητα, σημειώνοντας προς το παρόν δεν είναι παρά μια άσκηση θάρρους από πλευράς VW.
Γιάννης Σκουφής
