H αναγγελία για τη φετινή μάχη των πωλήσεων και την 1η θέση είχε γίνει ήδη από πέρυσι τέτοιον καιρό και η VW, ο επίδοξος σφετεριστής του τίτλου, ήταν η πρώτη που ανακοίνωσε τις συνολικές πωλήσεις του ομίλου της: 10,14 εκατομμύρια μονάδες για όλες τις μάρκες που τον απαρτίζουν και οι οποίες κάθε άλλο παρά λίγες είναι.
Έτσι όλοι περίμεναν ο αντίστοιχο νούμερο της Toyota, με τον δικό της όμιλο να περιλαμβάνει πέρα από τη Lexus τόσο την Daihatsu όσο και τη Hino, το οποίο τελικά ήταν 10,23 εκατομμύρια.
Η Toyota δηλαδή πούλησε σε όλο τον κόσμο 90.000 αυτοκίνητα περισσότερα από τη VW κι έτσι παρέμεινε και φέτος η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της υφηλίου, ενώ στην 3η θέση βρίσκεται και πάλι η GM, που με 9,9 εκατομμύρια μονάδες δεν είδε για λίγο διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων.
Για το 2015 η κόντρα Toyota VW αναμένεται ακόμα πιο σκληρή, μιας και οι προβλέψεις της ιαπωνικής εταιρεία κάνουν λόγο για πωλήσεις ύψους 10,15 εκατομμυρίων. Ένας από τους λόγους για αυτήν την υποχώρηση είναι και η αύξηση του ΦΠΑ στην πολύ σημαντική για την Toyota ιαπωνική αγορά -1 στα 5 μοντέλα της πωλούνται εκεί- σε συνδυασμό με τη μείωση της ανάπτυξης στις 2 μεγαλύτερες αγορές την κινεζική και αυτή των ΗΠΑ. Η VW αντίστοιχα δεν έχει ανακοινώσει τη δική της πρόβλεψη για το 2015…
Γιάννης Σκουφής
