Η αγορά αυτοκινήτου στη Ρωσία ήταν προβληματική τουλάχιστον από τις αρχές του χρόνου, οι διάφορες λύσεις, τύπου απόσυρσης, που επεκτάθηκε μέχρι το τέλος του 2015 μάλλον έχει βοηθήσει προς το παρών, ενώ την εικόνα ολοκληρώνει η ασθενέστατη ισοτιμία που έχει το ρούβλι έναντι στο δολάριο και το ευρώ.
Έτσι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει τις πωλήσεις τους στη Ρωσία, τουλάχιστον μέχρι να δουν προς τα πού πάει η κατάσταση. Την αρχή έκανε η Opel, η Nissan σταμάτησε να παίρνει παραγγελίες για κάποια μοντέλα της, ενώ η Audi π.χ. διέκοψε τις παραδόσεις στους επίσημους εμπόρους της μέχρι τα μέσα της άλλης εβδομάδας, προκειμένου να ελέγξει τις τιμές πώλησης των μοντέλων της. Κι αυτό γιατί η κακή ισοτιμία που έχει το ρούβλι έχει σαν συνέπεια οι τιμές πώλησης, όταν μετατρέπονται σε ευρώ ή δολάρια να έχουν φτάσει στα τάρταρα, με αποτέλεσμα τη μείωση τόσο του τζίρου όσο και της κερδοφορίας. Αν πάρει κανείς ως σημείο αναφοράς τις αρχές του 2014 θα διαπιστώσει πως το ρούβλι έχει χάσει μέχρι στιγμής το 50% περίπου της αξίας του.
Οι πτωτικές τιμές του πετρελαίου μπορεί πάντως να οδηγήσουν και σε περαιτέρω μείωση της αξίας του νομίσματος της χώρας, ενώ ο ισχυρός άντρας της Ρωσίας και όχι μόνο, ο Βλάντιμιρ Πούτιν, δήλωσε πως η κρίση μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 2 χρόνια, γεγονός που ανησυχεί ακόμα περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πολύς Carlos Ghosn, που διοικεί τον όμιλο Renault Nissan «και άλλη μείωση της αξίας που έχει το ρούβλι θα είναι λουτρό αίματος για πολλούς κατασκευαστές».
Γιάννης Σκουφής
