H Dino, η οποία είχε πάρει το όνομά της από τον πρόωρα χαμένο -σε ηλικία μόλις 24 ετών- γιό του Enzo Ferrari ήταν μια πιο φτηνή πρόταση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Scuderia από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 μέχρι και το 1980, προκειμένου να ανταγωνίζεται την Porsche 911.
Με έναν V6 ή έναν V8 στο κέντρο του αμαξώματός της η Dino είχε συνολικά τρεις παραλλαγές. Τις Dino 206 GT (1968-69, παραγωγή 152 μονάδες), Dino 246 GT & GTS (1969-74, παραγωγή 3.761 μονάδες) και Dino 308 GT4 (1973-80, παραγωγή 2.826 μονάδες).
Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε την αρχέτυπη 206 Berlinetta Speciale που σχεδιάστηκε και συναρμολογήθηκε από τον Pininfarina, ως η πρώτη Ferrari με τον κινητήρα στο κέντρο. Η βάση της ήταν μια Dino 206S, ενώ ήταν και το τελευταίο δημιούργημα του Battista «Pinin» Farina πριν το θάνατό του το 1966. Ο Enzo Ferrari ήταν τόσο ενθουσιασμένος με τη Dino που δεν είχε άλλη επιλογή από να προχωρήσει στην παραγωγή (ως 206 GT).
Ο γιος Sergio Pininfarina παραχώρησε το πρωτότυπο στο μουσείο της εταιρίας το οποίο όμως λόγω της οικονομικής κρίσης εκποιήθηκε. Πιο πρόσφατη δημοπρασία του αυτή της περασμένης εβδομάδας όπου η Berlinetta Speciale πωλήθηκε για 4,4 εκατομμύρια δολάρια.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως η Ferrari έχει στα πλάνα της την επαναφορά της επωνυμίας Dino μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας ώστε να αποτελέσει μαζί με την California T την βάση της γκάμας της.
Γιάννης Σκουφής
