Σύνδεση

Porsche

Η PORSCHE ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΠΑΤΕΝΤΑ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ VCR ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

To colpo grosso του άμεσου μέλλοντος στους συμβατικούς κινητήρες δεν θα είναι κάποιο high tech σύστημα αλλά ένα καθαρά μηχανικό, που θα έχει σχέση με τη μεταβλητή συμπίεση. Μάλιστα σχετική πατέντα κατατέθηκε από την Porsche –μαζί με την Hilite International, που κατασκευάζει συστήματα μεταβλητού χρονισμού VVT- η οποία αναζητά τρόπους προκειμένου οι turbo κινητήρες της να λειτουργούν με πιο χαμηλή σχέση συμπίεσης σε συνθήκες περιορισμένου φορτίου, χωρίς παραχωρήσεις από πλευράς απόδοσης

Η ιδέα των Porsche και Hilite, όπως φαίνεται και στα σχέδια, βασίζεται στην ρύθμιση του μήκους της μπιέλας, καθώς υπάρχουν δύο βραχίονες η υδραυλική κίνηση των οποίων μεταβάλλει το ύψος του εμβόλου που προσδένεται στο πάνω μέρος. Από το διάγραμμα φαίνεται πως μάλλον δεν έχουμε να κάνουμε με μία μεταβλητή ρύθμιση, αλλά για μία περίπτωση δύο θέσεων (high/ low).

variable-compression-engine

Όταν το αυτοκίνητο ξεκινά, το πιστόνι βρίσκεται στην άνω θέση (high) για καλύτερη απόδοση με αυξημένη συμπίεση -ουσιαστικά ο θάλαμος καύσης μικραίνει. Όταν το turbo αρχίζει να στέλνει αέρα στους κυλίνδρους το πιστόνι πέφτει στην κάτω θέση (low), ώστε να μειωθεί η σχέση συμπίεσης και ο στροβιλοσυμπιεστής να μπορεί να στείλει περισσότερο αέρα δίχως παρενέργειες, δηλαδή πειράκια (knock).

Τα παραπάνω μπορεί να ακούγονται απλά, αλλά το να εφαρμοστούν στην πράξη και με αξιοπιστία είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που μέχρις στιγμής δεν υπάρχει κινητήρας VCR παραγωγής. 

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo