H πίσω κίνηση είναι η βασική ειδοποιός διαφορά των μοντέλων της BMW, αλλά όπως αλλάζουν τα πράγματα στη βάση της γκάμας, όπου γίνεται στροφή προς την εμπρός κίνηση (για λόγους ευκολίας και μείωσης κόστους στην παραγωγή αλλά και εξασφάλισης μεγαλύτερων χώρων), έτσι αλλάζουν και στο άλλο άκρο της. Το οποίο δεν είναι άλλο από τα μοντέλα με τον κωδικό Μ, τα πολλά άλογα και τον έντονο σπορ χαρακτήρα.
Έτσι λοιπόν και σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του ειδικού τμήματος της BMW, της M GmbH, Franciscus van Meel στο βρετανικό περιοδικό Auto Express, η επόμενη γενιά της M5 θα μπορούσε κάλλιστα να είναι τετρακίνητη. Χαρακτηριστικά είπε πως «αν διατηρήσουμε το ρυθμό αύξησης της απόδοσης από γενιά σε γενιά τότε η επόμενη M5 θα έχει τόσα πολλά άλογα και τόσο μεγάλη ροπή που θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά τη λύση της τετρακίνησης».
Το πόσο σοβαρά θα τη σκεφτούν το αποδεικνύει και η άμεση σύγκριση των επιδόσεων μεταξύ της τρέχουσας M5, που με το πακέτο Competition των 575 ίππων χρειάζεται 4,2 δεύτερα για το 0-100 και της μεγάλης αντιπάλου της, της Mercedes E63 AMG S, που αποδίδει 585 άλογα και χάρη στην τετρακίνηση ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 3,6 δεύτερα.
Πάντως ο Van Meel, ο οποίος από το 2012 έως και το 2014 ήταν επικεφαλής του αντίστοιχου τμήματος quattro της Audi, δεν κάνει λόγο για μόνιμο 4WD, αλλά για ένα έξυπνο σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης, που θα στέλνει ροπή και στους εμπρός τροχούς όταν και όποτε παρίσταται ανάγκη. Κι αυτό προκειμένου να μην επηρεαστεί ο έντονα σπορ χαρακτήρας της M5, που στην επόμενη γενιά της αναμένεται να φτάσει τα 600 άλογα.
Ένας επιπλέον λόγος που η BMW θα στραφεί κατά πάσα πιθανότητα προς την τετρακίνηση, έστω και τη μη μόνιμη, για τη νέα M5 είναι και το ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι δημοφιλή στις μεγαλύτερες αγορές της, που είναι οι ΗΠΑ και η Κίνα. Το ειδικό βάρος των συγκεκριμένων αγορών επηρεάζει πολλές αποφάσεις των Γερμανών. Έτσι για παράδειγμα οι στέισον εκδοχές των Μ3 και Μ5 δεν θα υπάρχουν στο μέλλον, ακριβώς επειδή δεν έχουν καθόλου ζήτηση, ούτε στις ΗΠΑ, ούτε στην Κίνα.
Γιάννης Σκουφής
