Η πρεμιέρα της καινούργιας 5άρας της BMW θα συνδυασεί και με την εμφάνιση της νέας γενιάς των κινητήρων Efficient Dynamics, η οποία θα περιλαμβάνει τόσο σύνολα βενζίνης όσο και πετρελαίου.
Όπως συνηθίζεται η νέα γενιά θα είναι πιο αποδοτική, πιο οικονομική και πιο καθαρή, προκειμένου να πληροί όλες τις αυστηρές προδιαγραφές, ενώ το κοινό χαρακτηριστικό των κινητήρων Twin Power είναι ο άμεσος ψεκασμός, η υπερτροφοδότηση, το Valvetronic για μεταβλητό βύθισμα και το διπλό Vanos για μεταβλητό χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες -εισαγωγής και εξαγωγής.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι πως τόσο στους 3κύλινδρους, όσο και στους 4κύλινδρους η χωρητικότητα κάθε κυλίνδρου είναι χονδρικά στα 500 κ.εκ., καθώς αυτό είναι πάνω κάτω το βέλτιστο μέγεθος από πλευράς θερμοδυναμικής και αξιοποίησης του ενεργειακού περιεχόμενου του καυσίμου.
Νέας γενιάς είναι και τα συστήματα ψεκασμού με μέγιστη πίεση στο κύκλωμα των βενζίνης στα 350 bar και στους diesel στα 2.700 bar (2.200 στους 3κύλινδρους). Αντικραδασμικοί άξονες μειώνουν τους κραδασμούς και τους συντονισμούς, καινούργιοι είναι και οι ιμάντες μετάδοσης, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής με το turbo εδράζονται κοντά στην κυλινδροκεφαλή. Σημαντικό νέο είναι πως όλοι οι νέοι diesel των 2.000 κυβικών έχουν πλέον διπλό turbo με νέα EGR. Επίσης, στάνταρ θα είναι και το καταλυτικό σύστημα SCR με προσθήκη ουρίας AdBlue.
Γιάννης Σκουφής
