Οι κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό θα πρέπει στο μέλλον να μειώσουν τις εκπομπές σωματιδίων τους και για το λόγο αυτό θα δανειστούν, μετά το common rail, μια ακόμα τεχνολογία από τους πετρελαιοκινητήρες.
Πρόκειται βέβαια για τα φίλτρα μικρο- σωματιδίων (PM ή φίλτρο Particulate Matter), που για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθούν στα σύνολα βενζίνης της ανανεωμένης Mercedes S–Class, που όπως έχουμε γράψει θα παρουσιαστεί σε λιγότερο από ένα χρόνο. Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έχουν ήδη δοκιμάσει τα συγκεκριμένα φίλτρα στην S500 και πέρα από την εναρμόνιση με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές έχουν διαπιστώσει γενικότερο όφελος για το περιβάλλον.
Η νέα τεχνολογία φίλτρων PM είναι μέρος του προγράμματος εξέλιξης του νέου τετρακύλινδρου diesel των 2.000 κυβικών, που παρουσιάστηκε στην καινούργια E 220d και αποτελεί επένδυση της τάξης των 3,3 δις ευρώ.
Γιάννης Σκουφής
