Σήμερα τα πράγματα είναι δεδομένα: οι top εκδόσεις των μοντέλων της Mercedes και αυτές με τον πιο σπορ χαρακτήρα είναι αυτές της AMG. Πριν από περίπου μια 25ετία η κατάσταση ήταν διαφορετική: η AMG ήταν ακόμα ανεξάρτητη και οι γρήγορες Mercedes είχαν ονομασίες που μπορούσαν να τις αποκρυπτογραφήσουν μόνο οι γνώστες. Επωνυμίες όπως 190Ε 2.3-16 ή 2.5-16 ή, ακόμα πιο συγκεκαλυμμένα 500E.
Η συγκεκριμένη 500E λοιπόν παρουσιάστηκε πριν από 25 χρόνια, το 1990, στην έκθεση στο Παρίσι. Ήταν η top εκδοχή της τότε μεγάλης Mercedes με τον εσωτερικό κωδικό W124, που στην πορεία μετονομάστηκε σε E-Class, με ένα V8 5.000 κυβικών κάτω από το μακρύ καπό της, ο οποίος απέδιδε 326 άλογα. Συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων και εξασφάλιζε ένα 0-100 σε 6,1 δεύτερα και τελική περιορισμένη στα 250 χλμ./ ώρα.
Από το 1990 έως το 1995 κατασκευάστηκαν, μαζί με την Ε60 AMG, όπως ονομάστηκε μετά το 1993 στα πλαίσια της ανανέωσης και της υιοθέτησης της επωνυμίας Ε-Class που προαναφέραμε, 10.479 μονάδες. Οι οποίες δεν είναι καθόλου λίγες αν αναλογιστεί κανείς πως η τιμή της, που ανερχόταν σε 134.520 μάρκα, ήταν διπλάσια από αυτήν της 300E. Σε κάποιο ποσοστό πάντως το κόστος το δικαιολογούσε η εμπλοκή της Porsche, τόσο στην εξέλιξη όσο και στη συναρμολόγηση της iconic πια 500Ε.
Γιάννης Σκουφής
