Η BMW ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο βήμα στην compact κατηγορία και αν η νέα γενιά της Σειράς 1 μοιάζει έστω και λίγο με τα (ψηφιακά) σχέδια που κυκλοφόρησαν, τότε η νέα ηλεκτρική i1 θα μπορούσε να είναι το πιο ενδιαφέρον μικρό μοντέλο της εδώ και χρόνια. Η γερμανική μάρκα βρίσκεται σε φάση ριζικής ανανέωσης, επεκτείνοντας τη φιλοσοφία της Neue Klasse σε όλο το εύρος της γκάμας της. Μετά το iX3, ακολουθεί το ηλεκτρικό i3 sedan, ενώ σύντομα θα παρουσιαστεί και το iX4 Coupe SUV, σηματοδοτώντας μια πλήρη μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Μέσα σε αυτή τη στρατηγική εντάσσεται και η καινούργια Σειρά 1, που θα ανοίξει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο, καθώς αναμένεται να προσφέρεται τόσο με θερμικούς όσο και με ηλεκτρικούς κινητήρες. Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή θα φέρει, όπως όλα δείχνουν, το όνομα i1 και τα πρώτα ανεπίσημα renders δίνουν μια πολύ καλή ιδέα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει. Δημιουργημένα από τον γνωστό digital artist Sugar Design, τα σχέδια συνδυάζουν στοιχεία από τα πρωτότυπα Neue Klasse με αναφορές στη δεύτερη γενιά του iX3.
Το εμπρός μέρος υιοθετεί τη νέα εκδοχή της χαρακτηριστικής μάσκας με τα διπλά «νεφρά», η οποία ενσωματώνει και τους προβολείς σε ένα ενιαίο οπτικά σύνολο –χαρακτηριστικό που πρωτοείδαμε στο concept της Neue Klasse sedan. Το αποτέλεσμα δείχνει πιο καθαρό, μοντέρνο και τεχνολογικά εξελιγμένο, τονίζοντας τη μετάβαση της BMW σε μια νέα σχεδιαστική εποχή που συνδυάζει μινιμαλισμό και αεροδυναμική.
Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η σιλουέτα της i1, με επιμηκυμένη οροφή και έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ που του δίνουν τις αναλογίες ενός μικρού shooting brake. Ναι, η πιο κεκλιμένη πίσω γραμμή μπορεί να περιορίζει τον χώρο αποσκευών, αλλά η συνολική αισθητική της δύσκολα αφήνει περιθώριο για γκρίνια.
Σύμφωνα με τον Bern Körber, ανώτερο αντιπρόεδρο της BMW Brand and Product Management, η εταιρεία σκοπεύει να διατηρήσει στη γκάμα της και τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς το μοντέλο παραμένει εξαιρετικά σημαντικό σε αγορές όπως η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία, όπου είναι η εισαγωγή στον κόσμο της BMW.
Αν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της επόμενης Σειράς 1 παραμένουν άγνωστα, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική Neue Klasse, με κοινή τεχνολογία και με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, συμπεριλαμβανομένης και της Mini. Αν τελικά η έκδοση παραγωγής διατηρήσει τη δυναμική και καθαρή αισθητική των παραπάνω σχεδίων, το i1 θα μπορούσε να είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και «cool» BMW των τελευταίων ετών – και μια ξεκάθαρη ένδειξη του πώς η μάρκα φαντάζεται το μέλλον της αστικής ηλεκτροκίνησης.

