Σύνδεση

Featured

Η ηλεκτροκίνηση είναι προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Παρά τις προκλήσεις και τις αμφιβολίες για τη βιωσιμότητά της, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο των στρατηγικών επιλογών της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. 

Η πλειονότητα των κατασκευαστών διατηρεί την ηλεκτροκίνηση ως βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια, όπως αποκαλύπτει η μελέτη Auto Strategic Insights 2024 του Reuters. Συγκεκριμένα, το 62% των ερωτηθέντων τη θεωρεί την πιο επείγουσα στρατηγική ανάγκη, ενώ το 53% την προσδιορίζει ως το σημαντικότερο πεδίο επενδύσεων για την προσεχή διετία. 

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν αύξηση 30% κατά το πρώτο δίμηνο του 2025, αγγίζοντας τις 328.376 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί ανάκαμψη έπειτα από πτώση 1,3% το 2024. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14%, φτάνοντας τις 102.188 μονάδες. Στην ευρωπαϊκή αγορά, ιδιαίτερα εντυπωσιακές επιδόσεις κατέγραψαν τα Volkswagen ID.3, ID.4 και ID.7, με αύξηση πωλήσεων έως και 800%. 

Μετά την ηλεκτροκίνηση, η δεύτερη σημαντικότερη προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας στην παραγωγή (40%), ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η ανάπτυξη software-defined αυτοκινήτων (38%). Επιπλέον, το 44% των εταιρειών επικεντρώνεται στην καινοτομία προϊόντων και το 42% στην αναδιαμόρφωση των επιχειρηματικών τους μοντέλων. 

Παρά τη στρατηγική εστίαση στην ηλεκτροκίνηση, η έρευνα καταγράφει έντονο προβληματισμό στην αγορά. Το 76% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει δύσκολη, ενώ το 71% δηλώνει αβεβαιότητα για τη μελλοντική πορεία των πωλήσεων. Παράγοντες όπως το υψηλό κόστος, η εξάρτηση από κρατικές επιδοτήσεις και η σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας θεωρούνται κρίσιμοι για τη βιωσιμότητα του κλάδου. 

Στις ΗΠΑ, αρκετοί κατασκευαστές επανεξετάζουν τα πλάνα τους λόγω μεταβολών στα κρατικά κίνητρα, προβληματισμών για την υποδομή φόρτισης, ζητημάτων αυτονομίας και του υψηλού κόστους αντικατάστασης των μπαταριών. 

Η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί κοινή στρατηγική για όλους τους κατασκευαστές. Το 49% των εταιρειών προκρίνει μια μικτή προσέγγιση, διατηρώντας διαφορετικούς τύπους κινητήριων συστημάτων στην γκάμα τους, ενώ το 47% σχεδιάζει να περάσει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα. Από τις εταιρείες που επιλέγουν τη συνολική μετάβαση, το 23% στοχεύει να την ολοκληρώσει έως το 2030, ενώ το 24% τη μεταθέτει για μετά το 2040. 

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση επιφέρει και αλλαγές στο ανθρώπινο δυναμικό. Το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι επενδύει σε εκπαίδευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων του προσωπικού. Παράλληλα, το 55% των εταιρειών προχωρά σε προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού, ενώ το 19% συνεργάζεται με εξωτερικούς ειδικούς. 

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo