Σύνδεση

Featured

Γιατι η GM είναι χρόνια πίσω από την Ευρώπη και την Κίνα;

Η General Motors προσπαθεί να ξαναμπεί στο παιχνίδι της τεχνολογίας, παρουσιάζοντας ως «νέα» μια αρχιτεκτονική που οι Ευρωπαίοι και οι Κινέζοι κατασκευαστές εφαρμόζουν εδώ και καιρό. Μόνο που στην εποχή της τεχνολογικής επιτάχυνσης, η καθυστέρηση μετριέται όχι σε χρόνια, αλλά σε… γενιές.

Στο πρόσφατο τεχνολογικό event της στη Νέα Υόρκη, η GM αποκάλυψε μια «κεντρική υπολογιστική αρχιτεκτονική», με στόχο την απλοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων και τη μείωση της πολυπλοκότητας. Στην πράξη, πρόκειται για τη μετάβαση στη λεγόμενη zonal αρχιτεκτονική, δηλαδή την αντικατάσταση της παλαιότερης, domain-based δομής με δεκάδες επιμέρους μονάδες ελέγχου, από ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστή που συντονίζει σχεδόν τα πάντα. Από την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα έως τη μετάδοση και την ψυχαγωγία.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτό που η GM παρουσιάζει ως τεχνολογική τομή, οι Ευρωπαίοι -όπως η Mercedes και η BMW- και οι Κινέζοι -όπως η BYD, η Geely και η Changan- το έχουν ήδη ενσωματώσει εδώ και χρόνια. Ακόμη και η Tesla, από τη δεκαετία του 2010, είχε υιοθετήσει πλήρως ενοποιημένες αρχιτεκτονικές με δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων, απλοποιώντας δραστικά τη λειτουργία και τη συντήρηση των οχημάτων της.

Η GM υπόσχεται τώρα ότι το νέο της σύστημα θα κάνει την παραγωγή φθηνότερη, τη διαχείριση ενέργειας πιο αποδοτική και θα επιτρέψει περισσότερες αναβαθμίσεις λογισμικού, εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Το πρώτο μοντέλο που θα το υιοθετήσει θα είναι το Escalade IQ το 2028, σε τρία χρόνια δηλαδή από σήμερα. Και μόνο αυτό δείχνει την απόσταση που τη χωρίζει από τον ανταγωνισμό, καθώς άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη φτάσει στο στάδιο της δεύτερης γενιάς αυτών των συστημάτων.

Ακόμη και παραδείγματα που η GM παρουσίασε ως δείγματα «τεχνολογικής προόδου», όπως η κατάργηση των μηχανικών μηχανισμών ασφάλισης στις πόρτες, εφαρμόζονται ήδη ευρέως σε οχήματα με zonal λογική. Το ίδιο και η αντικατάσταση δεκάδων μικρών ECU με λίγα, ισχυρά υπολογιστικά hubs – μια πρακτική που η Volkswagen εφαρμόζει μέσω του συστήματος VW.OS, ενώ οι Κινέζοι την έχουν υιοθετήσει μαζικά, χτίζοντας από την αρχή τις πλατφόρμες τους γύρω από αυτή τη φιλοσοφία.

Η GM επιχειρεί να καλύψει το χαμένο έδαφος σε μια εποχή που η αγορά ηλεκτρικών στις ΗΠΑ δείχνει σημάδια κόπωσης, οι φορολογικές ελαφρύνσεις μειώνονται και οι Κινέζοι κατασκευαστές κυριαρχούν όχι μόνο σε επίπεδο όγκου, αλλά και τεχνολογικής υπεροχής. Οι Ευρωπαίοι, με τη σειρά τους, κινούνται ήδη προς την επόμενη φάση: ενιαίες πλατφόρμες που ενοποιούν λογισμικό, hardware και υπηρεσίες cloud.

Το ερώτημα δεν είναι αν η GM έχει τα μέσα να ακολουθήσει – προφανώς τα έχει. Το θέμα είναι αν έχει το χρόνο. Γιατί όταν χρειάζεται να παρουσιάσεις ως καινοτομία κάτι που οι άλλοι θεωρούν αυτονόητο, τότε έχεις πάψει να ηγείσαι. Απλώς ακολουθείς.

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Πρεμιέρα ZEEKR στην Ελλάδα με 001, X και 7X – Πόσο κοστίζουν

Featured

Το Concept C εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο για την Audi

Audi