Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Ε.Ε. ετοιμάζει νέα κατηγορία φθηνών ηλεκτρικών για να αντιμετωπίσει την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει μια σημαντική παρέμβαση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στην ολοένα και πιο ισχυρή κινεζική παρουσία. Όπως αποκάλυψε ο Επίτροπος Βιομηχανίας Stephane Sejourne στο πλαίσιο της Automotive Industry Day στο Παρίσι, μέσα στον Δεκέμβριο θα παρουσιαστεί ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την κυκλοφορία πιο προσιτών, μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η πρόταση της Κομισιόν προβλέπει τη δημιουργία μιας νέας ενδιάμεσης κατηγορίας οχημάτων, ανάμεσα στα ελαφρά τετράκυκλα (microcars τύπου quadricycle) και τα κανονικά επιβατικά. Η βασική επιδίωξη είναι τα μικρά ηλεκτρικά να μην είναι υποχρεωμένα να τηρούν τα ίδια –αυστηρά και κοστοβόρα– πρότυπα ασφάλειας και τεχνολογίας με τα μεγαλύτερα, κάτι που σήμερα εκτοξεύει το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής.

Με πιο ευέλικτους κανονισμούς, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να διαθέσουν στην αγορά νέα ηλεκτρικά με τιμές από 15.000 έως 20.000 ευρώ, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση πραγματικά προσιτή.

Η πρωτοβουλία έρχεται σε μια συγκυρία όπου οι Κινέζοι κατασκευαστές κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην Ευρώπη, προσφέροντας οικονομικά ηλεκτρικά όπως το Dacia Spring –που κατασκευάζεται στην Κίνα για λογαριασμό της Renault– και πιέζοντας τις ευρωπαϊκές εταιρείες σε επίπεδο κόστους και περιθωρίων κέρδους. Ήδη αρκετές εταιρείες ζητούν από τις Βρυξέλλες αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές ώστε να μπορέσουν να παράγουν ανταγωνιστικά φθηνά ηλεκτρικά εντός Ευρώπης.

Ο John Elkann, επικεφαλής της Stellantis, είχε μάλιστα ζητήσει το καλοκαίρι, στο συνέδριο Automotive News Europe Congress, τη δημιουργία ενός πλαισίου ανάλογου με των ιαπωνικών kei cars –μικρών, ελαφρών αυτοκινήτων με απλοποιημένες προδιαγραφές. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο CEO της Renault, François Provost, ο οποίος πρότεινε ένα «πάγωμα» των κανονισμών για 10 έως 15 χρόνια, ώστε να αναπτυχθεί μια βιώσιμη κατηγορία compact ηλεκτρικών με μήκος έως και 4,20 μέτρα. μήκους.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen είχε ήδη αναφερθεί από τον Σεπτέμβριο στη δημιουργία μιας νέας «Πρωτοβουλίας για Φθηνά Μικρά Αυτοκίνητα», επισημαίνοντας ότι η Ευρώπη πρέπει να ανακτήσει την τεχνολογική της αυτονομία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τώρα η ιδέα αυτή παίρνει σάρκα και οστά, καθώς προετοιμάζεται το θεσμικό πλαίσιο που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την επόμενη γενιά ευρωπαϊκών προσιτών EVs.

Σε μια αγορά όπου η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού έχει ξεπεράσει τις δυνατότητες του μέσου αγοραστή, η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας μικρών και οικονομικών ηλεκτρικών ίσως αποδειχθεί κρίσιμη. Όχι μόνο για να επιταχυνθεί η ευρεία υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, αλλά και για να διασφαλιστεί ότι το μέλλον της δεν θα καθοριστεί αποκλειστικά από την Κίνα.

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Featured

BMW X1: Ριζική μεταμόρφωση με την «υπογραφή» Neue Klasse

BMW