Σύνδεση

BYD

Η BYD έφτασε τα 15 εκατομμύρια οχήματα Νέας Ενέργειας

Η BYD έφτασε σε ένα ορόσημο, ανακοινώνοντας την παραγωγή 15 εκατομμυρίων οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV), επιβεβαιώνοντας το ρυθμό με τον οποίο εξελίσσεται σε παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την ηλεκτροκίνηση και τον εξηλεκτρισμό.

Η συμβολική «κορδέλα» κόπηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στην πόλη Jinan της Κίνας, ένα από τα νεότερα βιομηχανικά της συγκροτήματα, το οποίο ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή μόλις πριν από τρία χρόνια. Εκεί, εργαζόμενοι και στελέχη της BYD γιόρτασαν την έξοδο από τη γραμμή παραγωγής του 15.000.000ού NEV, που δεν ήταν άλλο από ένα DENZA N8L, ένα μεγάλο, εξαθέσιο SUV της premium μάρκας DENZA.

Το N8L αποτελεί βασικό κρίκο στη στρατηγική της DENZA και βασίζεται στην τεχνολογία Super Hybrid με σύστημα DM, καθώς και στη νέα πλατφόρμα e3 («e-cube»). Πρόκειται για την ίδια τεχνολογική βάση που χρησιμοποιεί και το Z9GT, το εντυπωσιακό shooting brake που θα ηγηθεί της εισόδου της DENZA στην ευρωπαϊκή αγορά το 2026.

Τα οχήματα Νέας Ενέργειας της BYD περιλαμβάνουν τόσο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) όσο και εξηλεκτρισμένα οχήματα με plug-in υβριδική τεχνολογία DM. Η εταιρεία επενδύει συστηματικά στην ενημέρωση του κοινού για τα πλεονεκτήματα αυτών των συστημάτων κίνησης -από την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις έως τη συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος- στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου οράματός της για τη μείωση της παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά έναν βαθμό Κελσίου.

Η πορεία μέχρι τα 15 εκατομμύρια μόνο γραμμική δεν ήταν. Το πρώτο NEV της BYD, το F3DM, παρουσιάστηκε το 2008 και αποτέλεσε το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής παγκοσμίως. Χρειάστηκαν 13 χρόνια για να παραχθεί το πρώτο εκατομμύριο οχημάτων Νέας Ενέργειας. Ωστόσο, η επιτάχυνση που ακολούθησε είναι ενδεικτική της εκρηκτικής ανάπτυξης της εταιρείας: το άλμα από τα 10 στα 15 εκατομμύρια οχήματα επιτεύχθηκε μέσα σε μόλις 13 μήνες, με το 14.000.000ό NEV να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στις 9 Οκτωβρίου 2025.

Το ορόσημο αυτό έρχεται να «κλειδώσει» μια ιδιαίτερα δυναμική χρονιά για την BYD. Στους πρώτους 11 μήνες του 2025, η συνολική παραγωγή έφτασε τα 4,182 εκατομμύρια οχήματα, αυξημένη κατά 11,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Την ίδια στιγμή, οι εξαγωγές άγγιξαν τις 917.000 μονάδες, αριθμός που ήδη ξεπερνά το σύνολο ολόκληρης της περσινής χρονιάς, με την παρουσία της εταιρείας να εκτείνεται πλέον σε περισσότερες από 110 χώρες και περιοχές.

Παράλληλα, η BYD διατηρεί έντονα τεχνολογικό χαρακτήρα, επενδύοντας συστηματικά στην έρευνα και ανάπτυξη. Στους πρώτους 9 μήνες του 2025, οι δαπάνες R&D ανήλθαν σε 43,75 δισ. RMB (περίπου 5,3 δισ. ευρώ), αυξημένες κατά 31% σε ετήσια βάση, ανεβάζοντας τη συνολική επένδυση της εταιρείας σε περισσότερα από 220 δισ. RMB. Οι επενδύσεις αυτές μεταφράζονται σε καινοτομίες που καλύπτουν όλο το φάσμα της ηλεκτροκίνησης: από τη χημεία και τη συσκευασία των μπαταριών έως τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και την τεχνολογία Flash Charging, η οποία υπόσχεται χρόνους φόρτισης συγκρίσιμους με τον ανεφοδιασμό καυσίμου και προγραμματίζεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2026.

Στην ευρωπαϊκή αγορά, η BYD δραστηριοποιείται ήδη σε 33 χώρες μέσω περίπου 1.000 σημείων πώλησης, με στόχο ο αριθμός αυτός να διπλασιαστεί έως το τέλος του 2026, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της σε μια αγορά που παραμένει στρατηγικής σημασίας για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio παίρνουν παράταση ζωής  

Alfa Romeo

Το Honda Prelude επιστρέφει μετά από ¼ του αιώνα στην Ευρώπη

Featured

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Audi

Η Opel eξετάζει κινεζικό ηλεκτρικό SUV για την ευρωπαϊκή αγορά

Featured