Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η απώλεια στη χωρητικότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ μικρότερη από ό,τι οι περισσότεροι εκτιμούσαν έως τώρα. Και αυτό γιατί τα πιο πολλά BEVs διατηρούν πάνω από το 90% της αρχικής τους χωρητικότητας ακόμα και μετά από 120.000 χιλιόμετρα.
Έτσι λοιπό η έρευνα της Pickles Automotive Solutions, καταρρίπτει τον μύθο της ταχείας μείωσης της χωρητικότητας των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα ευρήματα, ακόμα και μετά από δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, οι περισσότερες μπαταρίες παραμένουν εξαιρετικά αποδοτικές, καθιστώντας σπάνια την ανάγκη αντικατάστασης.
Συγκεκριμένα, η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 250 μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διαπίστωσε πως μετά από 40.000 έως 80.000 χιλιόμετρα, η μέση χωρητικότητα των μπαταριών παρέμενε στο 95% της αρχικής τους.
Ένα αξιοσημείωτο εύρημα αφορά τη διατήρηση της χωρητικότητας μεταξύ διαφορετικών κατασκευαστών. Η Hyundai και η BYD κατέγραψαν τα καλύτερα αποτελέσματα, με τις μπαταρίες των μοντέλων τους να εμφανίζουν ελάχιστη φθορά. Συγκεκριμένα:
- Hyundai: Διατήρησε το 99,3% της χωρητικότητας σε αυτοκίνητα 39 μηνών με 29.000 χιλιόμετρα.
- BYD: Διατήρησε το 98,6% σε οχήματα 17 μηνών με 16.000 χιλιόμετρα.
- Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση, με τις μπαταρίες να διατηρούν το 93,3% της χωρητικότητας σε αυτοκίνητα 27 μηνών με 42.000 χιλιόμετρα.
Παρότι υπάρχουν διαφορές από μάρκα σε μάρκα, η γενική εικόνα δείχνει ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τελικά πιο ανθεκτικές από τις αρχικές εκτιμήσεις. Ενδιαφέρον είναι πως η ταχυφόρτιση και οι υψηλές απαιτήσεις ισχύος δεν φαίνεται να επηρεάζουν δραματικά τη διάρκεια ζωής τους, ενισχύοντας την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη μακροχρόνια χρήση.
