Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

H Xpeng ανοίγει τα φτερά της στην Ευρώπη

Η Xpeng επιχειρεί μια θεαματική στροφή στη διεθνή της στρατηγική, επιδιώκοντας να περάσει από συναρμολόγηση στην πλήρη παραγωγική εγκατάσταση επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η συνεργασία της με τη Magna Steyr στο Γκρατς της Αυστρίας –όπου ήδη συναρμολογούνται τα G6 και G9– αποτελεί μόνον την απαρχή.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου βιομηχανικού αποτυπώματος που θα της επιτρέψει να αποφύγει τους βαρείς δασμούς της Ε.Ε. στους κινεζικούς EV κατασκευαστές, οι οποίοι επιβλήθηκαν το 2024 και εξακολουθούν να αναδιαμορφώνουν τη γεωγραφία της αγοράς.

Ο αντιπρόεδρος της Xpeng, Μπράιαν Γκου, δεν κρύβει ότι η ευρωπαϊκή εγκατάσταση είναι «απαραίτητη» για μια εταιρεία που φιλοδοξεί να γίνει παγκόσμιος παίκτης. Η πίεση της κινεζικής αγοράς –υπερπαραγωγή, έντονος ανταγωνισμός, πόλεμος τιμών– ωθεί την εταιρεία να αναζητήσει διεξόδους στο εξωτερικό. Παράλληλα, η Ευρώπη, με την αυστηρή της πολιτική προστασίας και τις απαιτήσεις για μηδενικούς ρύπους, λειτουργεί ως ελκυστικός αλλά δύσκολος προορισμός.

Ωστόσο, ο ευρωπαϊκός προβληματισμός είναι βαθύτερος: η εγκατάσταση κινεζικών γραμμών παραγωγής σε κράτη μέλη σημαίνει αφενός θέσεις εργασίας και επενδύσεις, αφετέρου ενισχυμένη εξάρτηση από ασιατικές εφοδιαστικές αλυσίδες.

Το «μοντέλο Xpeng» –παραγωγή, R&D, δίκτυο πωλήσεων και σταδιακή τοπική ενσωμάτωση– θυμίζει το μονοπάτι που ακολούθησαν οι ιαπωνικές και κορεατικές εταιρείες τη δεκαετία του ’80 και ’90, αλλά σε πολύ πιο επιθετική και γεωπολιτικά φορτισμένη εποχή.

Την ίδια στιγμή, η Xpeng επεκτείνει το αποτύπωμά της σε Νοτιοανατολική Ασία, Μέση Ανατολή, Αφρική και σύντομα Λατινική Αμερική, υποστηρίζοντας ότι «καμία παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν πέτυχε βασιζόμενη μόνο στις εξαγωγές». Με τις πωλήσεις εκτός Κίνας να αυξάνονται κατά 125% και την προϊοντική γκάμα να επεκτείνεται με μοντέλα όπως το υβριδικό X9, η Xpeng προλειαίνει ένα νέου τύπου παγκόσμιο παιχνίδι ισχύος.

Το ερώτημα για την Ευρώπη, πλέον, δεν είναι μόνο πόσα Xpeng θα πωληθούν, αλλά πόση κινεζική παραγωγή είναι διατεθειμένη να φιλοξενήσει – και τι σημαίνει αυτό για την αυτονομία της δικής της βιομηχανίας.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia

Η Audi εξελίσσει σκληροτράχηλο off-road

Audi