Η Volkswagen αντιμετωπίζει σοβαρές νομικές επιπτώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω του συστήματος ευαίσθητων επιφανειών αφής στο τιμόνι του ηλεκτρικού ID.4.
Η τεχνολογία είχε παρουσιαστεί με στόχο ένα πιο καθαρό και σύγχρονο εσωτερικό, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά κουμπιά με αφής ελέγχους. Ωστόσο, πολλοί οδηγοί αναφέρουν ακούσιες εντολές και δυσκολία στην χρήση, με αποτέλεσμα περιστατικά ξαφνικής επιτάχυνσης.
Στη Μασαχουσέτη, ένα ζευγάρι κατέθεσε ότι το όχημα τους επιτάχυνε ξαφνικά ενώ ήταν σταθμευμένο, προκαλώντας σύγκρουση με γκαραζόπορτα και δέντρο.
Σύμφωνα με την αγωγή, ακόμη και η τυχαία επαφή με την επιφάνεια αφής στο τιμόνι μπορούσε να ενεργοποιήσει το προσαρμοζόμενο cruise control, οδηγώντας το αυτοκίνητο στην τελευταία αποθηκευμένη ταχύτητα.
Τον Ιούνιο του 2025, οι ενάγοντες υπέβαλαν ομαδική αγωγή στο Νιου Τζέρσεϊ κατά της Volkswagen Group of America, με κατηγορίες που περιλαμβάνουν παραπλάνηση, παραβίαση καταναλωτικών δικαιωμάτων και αμέλεια στον σχεδιασμό των συστημάτων. Ο βασικός ισχυρισμός είναι ότι η VW γνώριζε το πρόβλημα αλλά δεν έλαβε μέτρα.
Η NHTSA, αρμόδια υπηρεσία οδικής ασφάλειας των ΗΠΑ, διερευνά την υπόθεση, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει εκδώσει επίσημο πόρισμα. Η Volkswagen έχει υιοθετήσει διακριτική στάση, χωρίς δημόσιες δηλώσεις σχετικά με τα περιστατικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2024, η VW επανέφερε τα παραδοσιακά κουμπιά στο ανανεωμένο Golf 8, ενώ νέα μοντέλα όπως ο Passat και το ID.7 εγκατέλειψαν εντελώς τις επιφάνειες αφής. Ωστόσο, για τα ήδη πωληθέντα οχήματα, όπως το ID.4, δεν υπάρχει πρακτική λύση.
Η υπόθεση εγείρει ευρύτερα ερωτήματα για την ασφάλεια μοντέρνων συστημάτων ελέγχου και για την ευθύνη κατασκευαστή όταν η τεχνολογία αποτυγχάνει. Το δικαστήριο καλείται να αποφανθεί, ενώ για αρκετούς οδηγούς η καινοτομία της αφής έχει αφήσει… πικρή γεύση.
