Η Volkswagen βρίσκεται σε μια από τις πιο κρίσιμες καμπές της πρόσφατης ιστορίας της, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου σηματοδοτούν ένα επικίνδυνο μείγμα εξωτερικών πιέσεων και εσωτερικών αναδιαρθρώσεων.
Ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε λειτουργική ζημιά 1,3 δισ. ευρώ, επηρεασμένος από τους αμερικανικούς δασμούς, στρατηγικό πισωγύρισμα στην ηλεκτροκίνηση της Porsche και συνολική πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Παρά τις απώλειες, η διοίκηση διατηρεί την πρόβλεψη λειτουργικού περιθωρίου 2 έως 3% για το έτος, προϋπόθεση όμως αποτελεί η επάρκεια ημιαγωγών.
Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα επανέρχεται μέσω της Nexperia, με την Ευρώπη να απειλείται με στάσεις παραγωγής εντός ημερών.
Η VW προς το παρόν διασφαλίζει την παραγωγή στα γερμανικά εργοστάσια, αλλά αναγνωρίζει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκύψουν διακοπές, ενώ βρίσκεται σε διαρκή επαφή με προμηθευτές και εξετάζει εναλλακτικές.
Στο μέτωπο των δασμών, η VW εκτιμά ότι οι αμερικανικές επιβαρύνσεις έχουν κοστίσει έως 5 δισ. ευρώ μέσα στο 2025, με τα πολυτελή σήματα Audi και Porsche να πλήττονται περισσότερο λόγω απουσίας παραγωγής στις ΗΠΑ. Το ενδεχόμενο παραγωγής Audi επί αμερικανικού εδάφους εξετάζεται πλέον ανοιχτά.
Παράλληλα, ο όμιλος αναγκάστηκε να προχωρήσει σε υποτιμήσεις και απομειώσεις λόγω υπεραισιόδοξης στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της Porsche, ενώ ο CEO Όλιβερ Μπλούμε τερματίζει τον διπλό ρόλο επικεφαλής VW και Porsche, με τον Michael Leiters να αναλαμβάνει από τον Ιανουάριο.
Η VW αναζητά σωσίβιο μέσω εξοικονομήσεων, συνεργειών και στρατηγικών συμμαχιών, όπως με Xpeng και Rivian.
Παρά τη μείωση πωλήσεων σε Κίνα και ΗΠΑ, οι αυξημένες παραδόσεις σε Ευρώπη και Νότια Αμερική αντισταθμίζουν τις απώλειες, με τις παραγγελίες EV στη Δυτική Ευρώπη να ενισχύονται 17%.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η γεωπολιτική αστάθεια και οι πιέσεις κόστους δημιουργούν ένα δύσκολο σταυροδρόμι για τη Volkswagen, που επιχειρεί πλέον να επανεφεύρει τον εαυτό της σε μια αγορά που αλλάζει ταχύτατα και ανελέητα.
