Η Volkswagen φαίνεται να μην έμαθε αρκετά από τα παράπονα σχετικά με την συμπεριφορά απτικών πλήκτρων, εκείνων των ενοχλητικών επιφανειών αφής που έκαναν κάθε αλλαγή ρύθμισης μια μικρή πρόκληση.
Κι όμως, ένα νέο γερμανικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δείχνει πως ο όμιλος δοκιμάζει κάτι ακόμη πιο ριψοκίνδυνο: ένα σύστημα ελέγχου που «διαβάζει» τα μάτια του οδηγού.
Σύμφωνα με το έγγραφο της πατέντας, η VW σχεδιάζει ένα μοναδικό διακόπτη στο τιμόνι, ο οποίος θα συνεργάζεται με αισθητήρα παρακολούθησης βλέμματος στο κέντρο του ταμπλό.
Ο οδηγός, για να ενεργοποιήσει βασικές λειτουργίες –όπως φώτα ή υαλοκαθαριστήρες– θα πρέπει πρώτα να κοιτάξει το σημείο ή την επιλογή που επιθυμεί και έπειτα να πατήσει τον διακόπτη.
Η θεωρία λέει ότι έτσι περιορίζονται τα πολύπλοκα μενού και οι αποσπάσεις. Στην πράξη, όμως, ο κίνδυνος… παρεξηγήσεων είναι προφανής.
Η VW υποστηρίζει πως η πληθώρα λειτουργιών οδηγεί σε «πολλαπλασιασμό κουμπιών» και άρα σε σύγχυση.
Όμως, η αντικατάσταση των φυσικών πλήκτρων με ένα σύστημα που ερμηνεύει βλέμματα και προθέσεις μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθεί πρακτικό.
Για την ώρα, πάντως, η εταιρεία δείχνει να επανέρχεται στη… λογική: τα επόμενα μοντέλα της, όπως το πρωτότυπο ID.Every1, υπόσχονται επιστροφή των κανονικών κουμπιών.
Και αυτό είναι μία μεγάλη νίκη των καταναλωτών ανά τον κόσμο, που θέλουν απλά πράγματα και εύκολες λύσεις και όχι χαμένες ώρες μέσα σε μενού οθονών.
