Σύνδεση

Volkswagen

Η VW επιμένει στους θερμικούς κινητήρες με το «Project Nova»

Σε μια κίνηση που προκαλεί αίσθηση στον κόσμο της αυτοκίνησης, η Volkswagen κάνει στροφή 180 μοιρών: παρά τις εξαγγελίες για πλήρη εγκατάλειψη των θερμικών κινητήρων έως το 2026, ο γερμανικός κολοσσός ενεργοποιεί το νέο «Project Nova» – ένα φιλόδοξο πρόγραμμα πολλών δισεκατομμυρίων για την ανάπτυξη νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών συστημάτων.

Η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε από το πουθενά. Τα ηλεκτρικά μοντέλα –ιδίως τα premium– δεν κατέκτησαν την αγορά με την ταχύτητα που προέβλεπαν οι αισιόδοξοι αναλυτές. Ενδεικτικά, η Porsche Taycan, που υποτίθεται ότι θα έφερνε την επανάσταση, καταγράφει απογοητευτικές πωλήσεις, παρά την ανανέωσή της.

Παράλληλα, Bentley και Lamborghini έχουν βάλει στον «πάγο» τα πρώτα τους αμιγώς ηλεκτρικά projects, βλέποντας ότι η ζήτηση για ισχυρά, συμβατικά μοντέλα παραμένει ισχυρή.

Το «Project Nova» δεν είναι μια απλή παράταση ζωής για τους θερμικούς κινητήρες. Πρόκειται για την ανάπτυξη μιας νέας αρχιτεκτονικής που θα συνδυάζει αποδοτικότητα, τεχνολογική καινοτομία και ψηφιακή ενοποίηση.

Κεντρικό ρόλο παίζει η μετάβαση σε μια «αρχιτεκτονική ζωνών», όπου αντί για δεκάδες ανεξάρτητες μονάδες ελέγχου, το όχημα θα διαθέτει ισχυρούς κεντρικούς υπολογιστές. Έτσι μειώνεται το βάρος, το κόστος και ενισχύεται η αποδοτικότητα των συστημάτων.

Στρατηγικά, η Volkswagen δεν εγκαταλείπει τα ηλεκτρικά – συζητά συνεργασία με τη Rivian, ενώ εξετάζει λύσεις για την ανάπτυξη νέου λογισμικού μαζί με την Applied Intuition. Όμως, η πρόταση των Αμερικανών για επένδυση 4 δισ. ευρώ κρίθηκε υπερβολική και πλέον εξετάζεται η αναβάθμιση των υπαρχουσών πλατφορμών Audi και Porsche.

Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: ο όμιλος Volkswagen δεν πρόκειται να αποχαιρετήσει τους θερμικούς κινητήρες τόσο σύντομα. Το «Project Nova» στέλνει το μήνυμα ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πανάκεια – τουλάχιστον όχι ακόμα. Και σε έναν κόσμο όπου οι καταναλωτές ζητούν επιλογές, οι μηχανές καύσης παραμένουν στο παιχνίδι – πιο εξελιγμένες από ποτέ.

Οδηγούμε το νέο BYD Dolphin Surf

BYD

Η SEAT γιορτάζει τα 75 χρόνια της!

Featured

Αυτές είναι οι νέες Mercedes μέχρι το 2027

Featured

Οδηγούμε το EX5, το πρώτο μοντέλο της Geely στην Ελλάδα (Video)

Featured