Η Toyota αντιμετωπίζει με επιφυλακτικότητα την ιδέα ενός εξαιρετικά φθηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης κατασκευασμένου στην Ευρώπη, με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.
Αν και ανταγωνιστές όπως η Volkswagen, η Renault, η Dacia και η Citroen έχουν ήδη ανακοινώσει τέτοια μοντέλα, η Toyota δεν είναι πεπεισμένη ότι η παραγωγή τους μπορεί να είναι κερδοφόρα.
Ο CEO της Toyota Ευρώπης, Yoshihiro Nakata, δήλωσε ότι το υψηλό κόστος των μπαταριών καθιστά αμφίβολη την οικονομική βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος.
Παρά τις δυσκολίες, η Volkswagen σχεδιάζει να λανσάρει το ID1 το 2027, ενώ Renault και Dacia θα παρουσιάσουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026.
Επιπλέον, η BYD σκοπεύει να διαθέσει στην Ευρώπη ένα ηλεκτρικό minicar σε τιμή «πολύ κάτω» των 20.000 ευρώ.
Η Toyota, αν και δεν εγκαταλείπει την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, υιοθετεί στάση αναμονής.
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ Andrea Carlucci τόνισε ότι η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης είναι κρίσιμα ζητήματα για την επιτυχία τέτοιων οχημάτων.
Ο Matthew Harrison, επικεφαλής εταιρικών υποθέσεων της Toyota Ευρώπης, δήλωσε ότι τα minicars είναι η πιο δύσκολη κατηγορία για ηλεκτροκίνηση λόγω του κόστους.
Η Toyota προγραμματίζει να προσθέσει μια υβριδική έκδοση στο Aygo X, το οποίο πούλησε σχεδόν 99.000 μονάδες το 2024, αυξάνοντας τις πωλήσεις του κατά 50%.
Ωστόσο, η μάρκα δεν έχει αποκαλύψει πότε θα λανσάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό minicar στην Ευρώπη.
