Η Tesla, η εταιρεία που κάποτε συμβόλιζε το μέλλον της αυτοκίνησης, βλέπει πλέον τη λάμψη της να θαμπώνει σε κρίσιμες αγορές του πλανήτη.
Σύμφωνα με νέα παγκόσμια έρευνα της ελβετικής UBS, η απήχηση του brand έχει καταρρεύσει, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται σε πιο ανταγωνιστικές, τεχνολογικά προηγμένες και προσιτές επιλογές.
Μόλις το 18% των αγοραστών παγκοσμίως δήλωσαν το 2024 ότι έχουν την Tesla στην κορυφή της λίστας τους, έναντι 22% το 2023 και 23% το 2022.
Στις ΗΠΑ, η πτώση είναι ιδιαίτερα εμφανής, από 38% θετική προδιάθεση το 2022, στο 29% φέτος.
Στην Ευρώπη το ποσοστό συρρικνώθηκε στο 15%. Αλλά είναι η Κίνα που προκαλεί τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο: μόλις 14% των καταναλωτών προτιμούν πλέον την Tesla, από 30% το 2020.
Η ερμηνεία είναι σαφής: οι τοπικοί κατασκευαστές, όπως η BYD και η Xiaomi, προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πλούσιο εξοπλισμό, υψηλή τεχνολογία και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Το νέο Xiaomi SU7 SUV εντυπωσιάζει, ενώ η BYD κατέγραψε ιστορική πρωτιά, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Tesla σε μηνιαίες πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη (7.231 μονάδες τον Απρίλιο, έναντι 7.165 της Tesla).
Σύμφωνα με την UBS, στην Κίνα η Tesla «δεν θεωρείται πλέον τεχνολογικός ηγέτης», ενώ στην Ευρώπη η δημόσια εικόνα του Elon Musk έχει δημιουργήσει φθορά στη μάρκα.
Η Tesla ξεκίνησε την ηλεκτρική επανάσταση, όμως σήμερα, άλλοι παίκτες καθορίζουν το παιχνίδι.
