Σύνδεση

F1

Η στρατηγική του ενός pit-stop επιστρέφει στη Formula 1

Η σεζόν του 2025 επιβεβαιώνει μια σταθερή αγωνιστική πραγματικότητα: οι περισσότεροι αγώνες κρίνονται πλέον με μόλις μία αλλαγή ελαστικών.

Παρά τις προσπάθειες της Pirelli να αυξήσει τη φθορά μέσω πιο μαλακών γομών, η τεχνολογική πρόοδος στις αεροδυναμικές επιδόσεις, η θερμική διαχείριση των ελαστικών και οι νέες ασφαλτοστρώσεις καθιστούν την επιλογή των δύο pit-stop λιγότερο ελκυστική.

Ακόμη και πίστες με ιστορικά υψηλή φθορά, όπως η Σανγκάη ή η Σουζούκα, έχουν μετατραπεί σε αγώνες μίας στάσης. Ο λόγος; Τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα και σταθερά από ποτέ, παράγοντας περισσότερο κάθετο φορτίο και φθείροντας λιγότερο τα ελαστικά.

Επιπλέον, το ρίσκο του “κυκλοφοριακού” μετά από ένα δεύτερο pit-stop ή η πιθανότητα καθυστέρησης στη λωρίδα συντήρησης ωθούν τις ομάδες στη λογική της ασφάλειας.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανατροπή των αγώνων δεν είναι η αντοχή των ελαστικών, αλλά η δυσκολία στα προσπεράσματα. Οι περίπλοκες ροές αέρα και η αυξημένη «βρώμικη ατμόσφαιρα» καθιστούν λιγότερο αποτελεσματικά τα εργαλεία όπως το DRS.

Η FIA διαθέτει τεχνικά μέσα για να ελέγξει τη διαταραχή του αέρα, αλλά διστάζει μπροστά στο κόστος και στις πολιτικές συνέπειες.

Παρά τις προσπάθειες για διαφοροποίηση στρατηγικών, η F1 οδεύει προς μία νέα κανονικότητα: λιγότερες αλλαγές, λιγότερα ρίσκα, περισσότερη τελειότητα.

Και όμως, η μαγεία επιβιώνει – όχι μέσα από το χάος, αλλά μέσα από την ακριβή ισορροπία.

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo

Το νέο Opel Grandland και ως plug-in υβριδικό

Opel

Η τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Audi: Περικοπές 7.500 θέσεων εργασίας για εξοικονόμηση 1 δις

Audi